Még a kóstolások előtt megtudtunk, hogy nemrégiben az élelmiszerlánc megvásárlta, az Alföldi Kokárdás márkáját, ezzel pedig először szereztek tulajdonjogot egy magyar brandben. Emellett már három ALDI parkolójában üzemel diszkontüzemanyag állomás. Vallják, hogy a legjobb áron kell árulni a termékeket, de kompromisszum nélkül, vagyis az olcsóság nem mehet a minőség rovására. Itt jön képbe a folyamatos kóstolás. A cég beszerzői naponta tartanak kóstolásokat, tesztelve a saját, valamint a konkurenciák termékeit is. Tanúsított beszállítókkal dolgoznak úgy a saját márkás élelmiszereiknél, mint a zöldség-gyümölcs részlegen. Független, akkreditált intézményeket kérnek fel arra, hogy vizsgáljanak be minden élelmiszert, mielőtt az üzlet polcaira kerül.
„Naponta kóstolunk” - mondják az ALDI munkatársai, akik hasonló teszttel készültek nekünk is. A teremben sorban várakoznak ránk a csokoládék, a laktózmentes tejtermékek, a kávék és a virslik is. Mielőtt egy-egy falatot levágunk a magyarok kedvenc szilveszteri ételéből, megtudjuk, hogy a bécsi virsli esetében sokan trükköznek azzal, hogy juhbél helyett kecskebélbe töltik a hentesárut, mivel az olcsóbb. Az ALDI beszállítói ezt DNS ellenőrzéssel tesztelik minden áruszállítmány esetében.
A virsliket a csokoládé teszt követi, ahol kiderül, hogy a cég saját csokoládégyárat üzemeltet, ahol töltött, magvas finomságok készülnek, és innen látják el az összes európai üzletet. Persze könnyebb újragondolni, esetleg belenyúlni egy teszt után egy olyan élelmiszer előállításába, amely kifejezetten a magyar piacra készül, mint egy olyanéba, amelyből az összes európai egységbe szállítanak.
Érdekes eredménye lett a chips kóstolásnak is! Bár az orvosok sokszor figyelmeztetik az embereket, hogy igyekezzenek kevesebb sót fogyasztani, a magyarok bizony nehezen mondanak le erről. Sok előállító, azért, hogy elkerülje népegészségügyi termékadót, próbálja a lehető legalacsonyabb százalékon tartani a chips só tartalmát. A mi tesztünkön ezek a termékek bizony gyengébben szerepeltek, mert vagy nem voltak eléggé roppanósak, vagy élvezhetetlen volt az ízük a só hiánya miatt.
Mire a tesztelés végéhez érünk, hiába, csak egy-egy falatot ettünk mindenből, azt érezzük, mintha a Kisgömböc laknak a gyomrunkba. Egy ilyen teszt után, persze az is kiderül, hogy a legkifogástalanabb termék sem ízlik mindenki. Hiszen vannak, akik a csípősebb mustárt szeretik, ők soha nem fogják megkedvelni a selymesebb, lágyabb ízű termékeket.
Legközelebb szívesen kóstolnánk Ryan Goslinggal is, aki egy interjúban áradozott az üzlet pékáruiról, amelyeknek nagy rajongója lett, mikor nálunk forgatott. Ez sem véletlen, mert az ALDI is kielégíti a vásárlók azon igényét, hogy egyre több frissen sütött pékáru kerüljön az üzletekbe. Az elmúlt két évben az állandó kínálat, negyven ilyen termékre bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.