Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Hagyományos kókuszkocka recept
Hagyományos kókuszkocka
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw) recept
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw)
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Kijevi csirkemell rizibizivel  recept
Kijevi csirkemell rizibizivel
Elronthatatlan kocsonya  recept
Elronthatatlan kocsonya
Mákos guba  recept
Mákos guba
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Mézeskalácsos kuglóf recept
Mézeskalácsos kuglóf
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Dubarry-szelet recept
Dubarry-szelet
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti recept
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti
Érdekességek

Lebuktál! Kiderült, mennyit nassolnak a magyarok

Mikor nassolunk? Mit nassolunk? Miért nassolunk? A Mogyi-Caramoon első országos nassoláskutatásában több mint ezren vettek részt, és többek között az is kiderült, hányan tartják magukat nassolásfüggőnek...

Az online kérdőíves megkérdezés során a kutatócsapat többek között arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók miként definiálnák a nassoláshoz való viszonyukat. A „Milyen gyakran nyúlsz valami ropogtatnivaló után?” kérdésre adott válaszokból kiderült, hogy a válaszadók több mint 86%-a tekinthető rendszeres nassolónak, 52,4%-uk heti néhány alkalommal, 34,4%-uk pedig naponta többször kényezteti magát ilyen módon. A motivációkat firtató kérdésre a legtöbben (35,4%) az „egyszerűen kell” válaszra adták a voksukat, míg a válaszadók 32%-a az önjutalmazást jelölte meg a leggyakoribb kiváltó okként. A megkérdezettek közel ötöde nyugtató hatásuk miatt, 13,7%-uk pedig megszokásból fogyasztja kedvenc snackjét.

A nassolás helye és ideje a többség számára este jön el a tévé előtt (51,2%), míg 35,2%-uk a délután energiahiányos óráiban nasizik. A válaszadók csupán 5%-a hódol délelőtt szenvedélyének, közel 10%-uk viszont egész nap elérkezettnek látja az időt egy kis csipegetésre. De melyik a leginkább fogunkra való ínyencség? A legtöbben (40,3%) a magvakat jelölték meg első számú célpontként, ezt követik a chipsek (33%) és a popcorn (15,3%).

De vajon a rendszeres nassolás egyben azt is jelenti, hogy függők vagyunk? A válaszok alapján a megkérdezettek 12,9%-a tartja magát egyértelműen függőnek. Több mint 55%-uk úgy érzi, bár sokat nassol, de nem függő. 5%-uk szerint nem függők, de környezetük annak tartja őket, 26,7% viszont egyáltalán nem hisz az ilyen típusú függőség létezésében.


„Először is a legfontosabb azt leszögezni, hogy a snack (legyen sós vagy édes, krémes vagy ropogós) utáni sóvárgás nem az egyén gyengeségének csalhatatlan jele” - mondja Dr. Meskó Norbert evolúciós pszichológus, az emberi viselkedés szakértője. „Az ember persze érezheti úgy, hogy aktuálisan a rabja valamilyen rágcsálnivalónak, de a kóros ételfüggőségnek általában olyan markáns tünetei vannak, mint a fejfájás, álmatlanság, ingerültség, hangulatingadozás, depresszió.” Szóval amíg ezeket nem tapasztalod, nincs okod aggodalomra. Norbert szertint a mérték, az önkontroll, és a tudatosság lehet a kulcs. Ha megtalálod az arany középutat, akkor úgy hódolhatsz a nassolási szenvedélyednek, hogy az egészségügyi kockázatokat minimálisra csökkentheted.

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.