Az IKEA élelmiszer-ágazatának még fenntarthatóbbá alakítását célzó törekvéséhez hűen ezúttal a húsgolyó, a márka ikonterméke került terítékre, és készült el a fenntarthatóbb alternatívája a rajongók számára. Az új húsmentes golyó növényi eredetű húspótló anyagokból – borsófehérjéből, zabból, burgonyából, hagymából és almából – készül, de az íze és az állaga éppen olyan, mint a húsé. A húsmentes golyó klímalábnyoma a klasszikus IKEA húsgolyóénak mindössze 4%-át teszi ki, jelentősen hozzájárulva ezzel a márka azon célkitűzéséhez, hogy a vállalat 2030-ra klímapozitívvá váljon.
„Az IKEA évente több mint egymilliárd húsgolyót ad el. Képzeljük el, hogy a húsgolyó rajongói közül minél többeket sikerül meggyőzni, hogy a húsmentes golyót válasszák. Ha a húsgolyóeladásnak körülbelül 20%-át sikerülne a húsmentes golyó eladására váltanunk, az mintegy 8%-os csökkenést eredményezne az IKEA élelmiszerkereskedelemre vonatkozó klímalábnyomában” – nyilatkozta Sharla Halvorson, az IKEA Globális Egészségügyi és Fenntarthatósági vezetője.
Az IKEA éttermeiben a húsmentes golyót burgonyapürével, vörösáfonya-lekvárral és tejszínes mártással tálalják, éppen úgy, ahogyan a hagyományos húsgolyót, ráadásul ugyanolyan alacsony áron. A húsmentes golyót a vásárlók az áruházi Svéd Finomságok Boltjaiban fagyasztva is megvásárolhatják és otthon elkészíthetik. A húsmentes golyó egyáltalán nem tartalmaz állati eredetű összetevőt, így az IKEA ételkínálatának legújabb termékét húsgolyó-rajongók, flexitaristák, vegetáriánusok és vegánok egyaránt fogyaszthatják.
„A húsmentes golyó fejlesztési fázisában a legfontosabb célunk a hússzerű íz és textúra rekonstruálása volt, kizárólag növényi alapanyagok felhasználásával. Különféle összetevőket és módszereket próbáltunk ki és teszteltünk, és az eredménnyel nagyon elégedettek vagyunk” – mondta Sánta Krisztina, a budaörsi IKEA Áruház IKEA FOOD vezetője.
A húsmentes golyó az EU-ban 2020 augusztusától kapható; Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és az ázsiai–csendes-óceáni térségben néhány hónappal később kerül az IKEA áruházakba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.