Európa több országában is probléma a zsugorfláció vagy legrammozás, ami azt jelenti, hogy egy termék ára nem változik, viszont csökken a kiszerelés mérete, azaz a vásárló szinte észrevétlenül kevesebbet kap a pénzéért. Franciaországban az egyik nagy kereskedelmi lánc emiatt szedte le a polcairól a Pepsi cég termékeit, és március 1-től most már Magyarországon is külön jel figyelmezteti a vásárlót arra, hogy az adott árucikk mérete az elmúlt időszakban megváltozott, azaz kisebb lett.
A Nébih a saját honlapján elérhetővé tette az érintett termékeket egy döbbenetesen hosszú listában, amelyen az öblítőktől kezdve a toalettpapírokon és tejszeleteken át a kacsazsírig minden megtalálható. Az ismert, nagy márkák mellett a szupermarketek és diszkontok, köztük a Lidl, a Penny, a Tesco és az Aldi saját termékei is szerepelnek a listán.
Felkerült a zsugorflációs listára például a Lidlben kapható Pikok kacsazsír, melynek mérete 300 grammról 270-re csökkent. A Pennyben árult zacskós porleveseket is érintette a legrammozás, a májgombócleves például 49 gramm helyett már csak 37-et nyom. A Tesco saját márkás félzsíros rögös túrója 500 helyett már csak 400 grammos, de csökkent a Nesquik Instant cukrozott kakaóitalpor vitaminokkal, a Colgate fogkrém, a Magnum fagyi és egyes Coccolino öblítők mérete is.
A teljes listát a Nébih honlapján olvashatod.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.