Mennyire magyar étel a rántott sajt és a magyaros pizza? Ha a hazai ételrendelések élmezőnyét nézzük, ennyiben merül ki a magyaros ételek szerepe, és még ezek sem férnek fel a dobogóra. Az online ételrendelést itthon több mint 18 éve meghonosító NetPincér összesített adatai alapján: a magyar ételrendelések királya évek óta a pizza. Az országban online leadott ételrendeléseknek 55 százalékában hoz pizzát a futár. Ezen belül a hawaii, a sonka-gomba-kukoricás, és a magyaros a legkedveltebbek.
Ha az embereket kérdezzük a kedvenceikről, az Újházy-tyúkhúsleves vagy a töltött káposzta nehezen kerülhető meg, a házhoz rendelt fogások között mégsem találkozhatunk ilyesmivel. Ha a rengeteg pizzavariációt külön fogásoknak tekintjük, akkor a gyros lép fel a dobogó felső fokára. A görögös étel az összes online rendelt főétel 13 százalékát adja. Vagyis a pizzák és a gyros meggyőző többségben vannak a magyar piacon!
Ha mélyebbre ásunk, azért találunk különbségeket a magyar megyék között de a pizzát egyetlen megyében sem lehet megverni. Még a legkevésbé pizzaszerető Hajdú-Bihar megyében is ez vezet, az összes rendelt főétel 55 százalékával; Tolnában viszont több mint kétharmaddal egyeduralkodó! Érdekes, hogy a gyros ott tud jobb eredményt elérni, ahol a pizza kisebb előnnyel vezet. Ezért rendelik minden harmadik alkalommal Hajdú-Biharban, és csupán 1 százaléknyian Tolnában.
Az ételrendelések dobogójának harmadik fokára két versenyző is pályázik. Az igazi győztes a leves lenne, ha egy fogást értenénk alatta. Magyarország legtöbbször rendelt folyékony fogásai a húsleves , a bableves és a paradicsomleves. De amint szétbontjuk a leveskategóriát, azonnal a helyébe lép a bronzéremért a hamburger.
A leginkább leveses megye Zala, ahol a rendelések 12 százaléka tartalmaz ilyesmit.
A hamburger pozíciója viszont Komárom-Esztergom és Jász-Nagykun-Szolnok megyében erős 10 százalék körüli részesedéssel.
Ha ilyen egyértelmű a pizzauralom, gondoltuk, hogy a magyarok erőspaprika iránti szimpátiája csak kiütközik a csípős ételek arányán. De nem igazán. A NetPincér országos adatait összesítve az online ételrendelőknek mindössze 2-3 százaléka keresi kifejezetten a fűszeres, csípős finomságokat. Az átlagból csak Fejér és Hajdú-Bihar emelkedik ki 4 százalékos aránnyal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.