Megelégelte a turisták tömegét a Barcelonában található Queviures Múrria üzlet tulajdonosa. A már 1898 óta működő élelmiszerbolt patinás külsejével és impozáns belterével csak úgy vonzza a kíváncsi tekinteteket, a turisták pedig egymásnak adják a kilincset. Sokan azonban csak nézelődni térnek be, és vásárlás nélkül távoznak is a boltból. Ebből, és a faragatlan stílusból lett elege az üzletvezetőnek.
A Queviures Múrria hagyományos spanyol élelmiszereket, különféle kolbászokat, felvágottakat, sajtokat, olajokat és borokat árusít, ám a betérő emberek nagy része anélkül távozik, hogy bármit is vásárolna. A turisták bemennek az üzletbe, még csak nem is köszönnek, készítenek pár fotót, majd angolosan távoznak. Az üzlet tulaja ezért úgy döntött, hogy belépődíjat kér, hátha ezzel elveszi a bámészkodó turisták kedvét a nézelődéstől.
Az 5 eurós, átszámítva közel kétezer forintos fejenkénti belépőt csak akkor kell kifizetni, ha nem veszünk semmit – hirdeti az ajtóra kifüggesztett papírlap. A hirdetmény annyira jól sikerült, hogy a boltvezetőnek magyarázkodnia is kellett.
A tulaj kifejtette, hogy az egész csak viccnek indult, hiszen a sok turista jelenléte már nemcsak a törzsvásárlók, hanem az eladók számára is sok bosszúságot okozott, így került ki az ajtóra a belépti díjról szóló papírlap. A bolt vezetőségének esze ágában sincs pénzt kérni a nézelődésért, viszont azt is elárulták, hogy a kifüggesztett papír elérte a hatását, mivel jelentősen lecsökkent a betérő, nem vásárló turisták száma – olvasható az Oddity Central oldalán.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.