A brit Tesco jelentéséből kiderül, hogy az elmúlt időszakban jelentősen fellendült a különféle húsmentes termékek iránti kereslet.
Maximális, 100 százalékos emelkedést mutatnak például a halalternatívák, míg a tofu és tempeh (a tofuhoz hasonlóan szójából készült élelmiszer), valamint a növényi alapú steakek és csirkemell jellegű termékek értékesítése is körülbelül 20 százalékkal növekedett. Emellett a húsmentes hamburgerek iránti kereslet is 10 százalékkal emelkedett az elmúlt hónapokban – írja a Tesco.
A vásárlók egyre tudatosabbak, tisztában vannak azzal, hogy a növényi alapú összetevőket tartalmazó élelmiszerek sokkal egészségesebbek. Továbbá az is megfigyelhető, hogy a vevők kíváncsiak és szívesen kísérleteznek ezekkel az új alapanyagokkal, amelyek rendkívül sokoldalúan felhasználhatóak.
Egy friss felmérésből pedig az is kiderül, hogy az emberek közel fele több zöldséget eszik, mint öt évvel ezelőtt. A válaszadók 47 százaléka tudatosan teszi mindezt, azért, hogy óvja az egészségét. A helyes táplálkozás mellett további céljuk a rendszeres testmozgás és az ökológiai lábnyom csökkentése is.
Cate May, a brit Tesco növényi alapú élelmiszereinek beszerzője azt is elárulta, hogy a legújabb trend szerint az emberek egyre szívesebben készítik saját maguknak az ételeket, és a húsfogyasztásukon is csökkenteni szeretnének.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.