Alaposabban megnézik a vásárlók, hogy mit tesznek a kosarukba, melyik az olcsóbb, de azért még elfogadható minőségű termék. Emellett mennyiségre még nagyjából ugyanannyi árut vesznek, de inkább azt választják, amelyikért kevesebbet kell fizetni.
2023-ban jelentős átalakulás történt a fogyasztási szerkezetben, ugyanis előtérbe kerültek az olcsóbb, kevésbé minőségi áruk, emellett nagyobb lett az igény a saját márkás termékekre. A zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek és húsok tekintetében pedig, a vásárlók tudatosan a hazai mellett döntenek.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a múlt év második felében végzett reprezentatív kutatása szerint a legfontosabb szempontok élelmiszer vásárlásnál a fogyasztó számára a minőség, a biztonságosság, a jó ár-érték arány, valamint a megbízható eredet és gyártó.
A TOP 5-be ugyan még nem fért bele, de egyre hangsúlyosabb érv a vásárlásnál az egészséges étrendbe illeszthetőség is, ami nemcsak a fenntarthatósági trendek szempontjából jó hír, de a tudatos fogyasztó megjelenését is mutatja.
A vásárlással kapcsolatban az egyik nyugdíjas vevő azt mondta, hogy naponta csak a legfontosabbakat, friss kenyeret, tejet, az aznapi ebédhez valót veszi meg. Amikor megkapja a nyugdíját, akkor vásáról lisztet, olajat, és minden olyan árut, ami a háztartásba kell és eláll.
Egy másik vásárló pedig azt mesélte, ő mindig összeírja, hogy aznap mit kell vennie. Mindenből a legolcsóbbat választja, vagyis az üzlet saját márkás termékeit. De azt is hozzátette, hogy pár évvel ezelőtt ez egyáltalán nem így volt.
(Forrás: TEOL )
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.