A beszerzőhadjárat során megdöbbenve láttuk, hogy a csokimikulás-kínálatot kenterbe veri a csokinyuszi, megszámlálhatatlan különböző típus van, melyeket esélytelen lenne egytől egyig letesztelni. Próbáltuk most a nevesebb márkákat begyűjteni, a filléres, már csomagolás alapján is kétes példányok ezúttal elmaradtak.
12 különböző induló, melyek nagyjából hasonlítanak egymásra, már ami összetételüket illeti. Ezek többnyire 3-500 forint körül találhatóak a boltok polcain, persze akad kivétel azért. Megpróbáltuk kideríteni, hogy melyik csokinyulat érdemes megvásárolni, ha valóban pozitív élményeket szeretnénk szerezni valakinek.
Hanyag eleganciával jelenik meg a csomagoláson a nyúl, lazán, gengszteresen, zsebre vágott kézzel parádézik. A kakaó szárazanyagtartalma minimum a 35%-os álomhatárt karcolja. Letörni egy darabot a fejéből nem volt egyszerű, egy rövid ideig késsel próbálkoztunk, de mivel ez sem hozta meg a kívánt sikert, újra a bicepszen volt a sor, és végül sikerült is leroppantani belőle egy jó darabot. Kóstolás után is tovább erősödik az érzés, hogy ez bizony egészen masszív nyulacska lett. Ízre egyébként klasszikus tejcsoki. Kellemes élmény.
Annyira piros, hogy akár Mikulás is lehetne hátulról. Elölről egy rettenetesen agg nyúl és macska keveréke néz ránk vissza, valahogy nem csábító a mosolya. Kakaóból kapunk 32%-ot, melyet – mivel KitKat-ről beszélünk – még felturbóz összesen 5% gabonapehely. Ez utóbbi adja a csoki ropogósságát. Széttördelés után látszik, hogy levegőbuborékok is vannak a csokiban. A gabonapelyhek rendesen ropognak a labor dolgozóinak a szájában, kiváló kis extrát hoznak a nem túl fényes csokiíz mellé. Maga a csokoládé, kevésbé hozza a klasszikus csokis ízeket, egy-két fokkal közelebb áll a bevonó kategóriához.
A gyerekek egyértelmű kedvence, ugyanis veszettül zörög a sok kis apró cukor, amikor bolond módra elkezdik rázni, akár süket gyerek a harangot. Ezzel nem kevés fejfájást okozva a szülőknek. Nyúlbarátunk ezúttal talpig kékben feszít, még egy csokornyakkendőt is talált valahol. A kakaótartalma mindössze 25%, ami nem vetít előre túl sok jót. Cserébe vannak benne mini Smarties-ok, amik simán elviszik a hátukon az egész mutatványt. Illata amúgy sok nincs, de rendesen olvad a csoki. Emellett fel tud mutatni egy enyhén cukros vonalat is, egészen komplex élményt okoz. A Smarties-ok pedig hozzák a vidámságot a produkcióba.
A mezőny egyetlen versenyzője, melyet rikító zöldbe bújtattak. Egy pirostojást szorongat a kockás fülű nyúl. Nagyon nincsen túlbonyolítva. A hátulját nézegetve megtudjuk, hogy kakaó szárazanyagtartalma legalább 70%, ami egészen kiemelkedő a mezőnyben. Kibontásnál egyből igazolódik, hogy étcsokival van dolgunk, mert sötét, akár a pusztaszéli éjszaka. Egészen vastag a csokifala, ennek okán könnyen tördelheti a gyerek. Kifejezetten nagyot szól, amikor ráharapunk. A csoki egészen hamar olvadásnak indul és intenzív étcsokis ízeket ont magából. Cukornak nyoma nincsen, ez picit sem édes. Remek termék annak, aki az étcsokira esküszik.
A csomagolás felvet pár kérdést. Elsőnek például, hogy a nyúl fotózás előtt fogyasztott-e tudatmódosító szereket, mert ilyen szemekkel ez igencsak esélyes. Semmi tojás vagy hasonló nincsen nála, csak egyetlen virág van betűrve a nadrágjába. A kék színt sem igazán tudjuk hova tenni, de talán a Kinder sárgájához ez passzol a leginkább. A dombornyomás-minta páros viszont bajnok, ezen látszik, hogy pár percig időztek, mire megtervezték. A matricát nézegetve megtudjuk, hogy van benne 45% tejcsokoládé, ami nagyjából a középmezőnybe helyezi a Kinder nyulat. Ropogás itt nincsen, ez szinte mállik, ahogy szánkhoz ér. A tejes élmény teljes benne, ahogy a Kinder tojásnál is tapasztaljuk. Lágy, kellemes csokis íz.
Egy bájos népi jelmezbe bújtatott nyúl köszön ránk a csomagolásról, aki követi a néphagyományokat és locsolni indult, mivel ott a kezében a vödör. Az más kérdés, hogy abban inkább van folyékony alumínium, mint víz, kicsit kékesebb árnyalattal meggyőzőbb lenne. A leírásából megtudjuk, hogy a kakaótartalma mindössze 15%, ami gyászosan kevés. Kóstolásnál ráébredünk, hogy ez egészen rossz. A csoki nem akar olvadni, csak hosszú másodpercek után hajlandó kicsit puhulni. Csokinak pedig kár is nevezni, mivel annyira nincsen íze, hogy lehetne akár egy cukortömb is az egész, kakaó nélkül persze.
A nyúl és a boci örök barátságának lehetünk szemtanúi, hála a csokiipar egyik meghatározó képviselőjének. Igazi búcsús csomagolás, van rajta minden, csoki, boci, virágok, színek, formák és alakok. A nyulat 25%-ban építi a kakaópor. Formára teljesen ugyanaz egyébként, mint a Smarties példánya, annyi a különbség, hogy ebben nem zörög egy halom cukorka. Ízre, illatra is egy az egyben ugyanaz, mint előbb említett kollégája. Nem annyira erőteljes a csoki, ámde szépen olvadozik az ember szájában. Egyébként mindkettő a Nestlé üzemeiben készül.
20:26 perc lévén ezúttal nem megyünk szembe a szabályokkal és ajánlásokkal, rendeltetésszerűen 8 óra után fogyasztjuk. Ránézésre a nyúl enyhe Távol-keleti vonásokat hordoz magán, mintha csak az Aranygyermek című filmből pattant volna elénk. 50% étcsoki alkotja a nyuszit, és már a csomagoláson keresztül érződik a mentol. A páncélt lefejtve, szinte az arcunkba robban a tipikus After Eight-illat. A csoki egészen ellenálló fajta, nem nagyon akar olvadni. Hozza egyébként a klasszikus After Eight-es szintet, amit el lehet várni ettől.
"Na nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát" - juthat eszünkbe rögtön Geszti örökzöldje, ha a szemünk elé kerül egy vadász névre hallgató nyúl. Dizájn oldalról is ki van maxolva a dolog, ugyanis a nyuszika kosarában népi motívumokkal ékesített tojások lapulnak, nyuszika pedig egy hatalmas piros dorkóban feszít. Ha mindez nem lenne elég, egyébként olyan füle van Nyúl Úrnak, mintha egyszerre négy szeme is lenne. Parádés. Sok információt is megosztanak velünk, mert egyrészt megtudjuk, hogy tejből kapunk 14%-ot, másrészt pedig kakaóból 30-at. A csomagolás alatt viszont már nem sikerült semmilyen extrát hozni, ugyanis szimplán csíkosan bordázott és ennyi. A tejcsokiíz megvan, kicsit keményebb, ennek köszönhetően pedig nehezebben is olvad.
Egy bájos nyuszilány vigyorog ránk, aki a többiekkel ellentétben semmilyen ízlésficammal nem rendelkezik, sem tojást, sem virágot nem tartogat, csupán egy répa van kezében, ahogy azt elvárnánk tőle. Láthatóan nem lazsálással töltötte a telet, mivel egészen karcsú és nem olyan gömbölyded, mint némely versenytársa. A leírásból kiderül, hogy van benne kakaó 25% és 14% tej. Illata nagyjából semmi, de ízre sem kápráztat el minket, valahogy ez is lehetne akár tiszta cukortábla.
„Fogd rá a nyuszira!” - ahogy a szlogen is tartja, szóval leginkább neki van létjogosultsága húsvét környékén tevékenykedni. A megszokott figura hihetetlen lazán adja elő magát, bő nadrág, három számmal nagyobb póló, színesceruzák. Semmi tojás vagy vödör, ez akár lehetne a kakaópor csomagolása is. A címke arról árulkodik, hogy van benne kakaó legalább 25%. A csoki tarka, fehér és barna árnyalatok keverednek benne, nem túl homogénen. Akár lehetne pigmenthiányos is, de inkább az az oka ennek, hogy fehércsokit is felhasználnak készítése során. Édességből nincsen hiány, dupla dózisban érkezik a cukor a szánkba. Maga a csoki szinte azonnal olvad, könnyen lehet fogyasztani három tejfog esetében is.
A csomagolás egy fehér nyulat mutat, aki kis csuporjából önti kifelé az aranyszínű löttyöt. Lábai kifejezetten vastagok és nagyok, lehet, hogy ő hegyi fajta. A leírásból és az öntőformából megtudjuk, hogy tökéletesen ugyanolyan, mint a Boci vagy a Smarties drazsék nélkül. Minden adatában tökéletesen egyezik, így a csapat már ki sem bontotta, elengedtük és kész.
Abban az esetben, ha szeretnénk csokis élményben részesíteni szeretteinket, akkor messziről kerüljük a névtelen kategóriát, mindkettő együttesen csúfolja meg a csoki nevet, ízre egyik sem bírt a közelébe érni. Masszív édesség és semmi más.
A Nestlé nagyúr a csokipiacon, amit ez a teszt is remekül igazol, mivel jóformán a felét az ő gyáraiban készítették. A három muskétás Boci-Nestle-Smarties akár lehetne egy néven is, teljesen ugyanolyanok, csak más csomagolást és brandnevet kaptak.
A némi extrával fűszerezett változatok, mint a KitKat, Smarites, Kinder vagy akár az After Eight nyilvánvalóan nem találhatnak legyőzőre saját mini piacukon belül, de nem is vallanak szégyent. Mindegyik hozza azt a szintet, amit jogosan elvárhat tőlük az ember.
Kiemelendő még a Szerencsi étcsokis mámora, melyben, mintha egyáltalán nem is lenne cukor. Teljesen az étcsoki dominál, mindezt tudja tenni egy édes mellékíz nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.