Elvileg kétféleképpen távoznak a termékeket az üzletből: elviszi a vásárló, aki ugye fizetett érte, illetve ott vannak a bolti tolvajok, akik viszont fizetés nélkül elsétálnak. Az önkiszolgáló kasszák ezt a két lehetőséget ötvözték, hiszen a vevőknek lehetőségük van arra, hogy a vásárolt holmi egy részét fizetik csak ki. Ez az jelenti, hogy bizonyos esetekben nem szkennelik be a tételeket, vagy olcsóbb termék kódját írják be az adott helyre – írja a Business Insider.
Figyelemre méltó, hogy csaknem minden hetedik vásárló vallotta be, hogy lopott már szándékosan az önkiszolgáló kasszánál, a vevők közel fele pedig azt mondta, hogy újra megtenné azt – állapította meg a LendingTree felmérése. A kutatás alapján a Z-generáció tagjai a legnagyobb tolvajok, illetve a magasabb jövedelemmel rendelkezők is gyakrabban lopnak. Természetesen ez nem mindig szándékos, hiszen véletlen hibák is előfordulnak.
A pénztárgép nélküli technológia vezető szolgáltatója, a Grabango által készített kutatásból pedig az derül ki, hogy a robotkasszáknál 21-szer nagyobb eséllyel lopnak a vásárlók, mint a hagyományos pénztárgépeknél. Will Glazer, a cég vezérigazgatója úgy véli, az automatizált rendszereik segíthetnek csökkenteni a lopásokat, ezek ugyanis nem hazudnak, és pontosan nyomon követik, mit vesznek a vásárlók és mennyit kell fizetniük.
Bár az önkiszolgáló pénztárak kényelmesebbek és gyorsabbak, azonban komoly fejtörést okoznak az áruveszteség és a bolti lopások miatt. Ennek fényében egyre több üzletlánc dönthet úgy, hogy korlátozza vagy végleg megszünteti ezeket a rendszereket.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.