A közel nyolc évtizedes múltra visszatekintő Tupperware cég műanyag ételtartó edényei szinte minden háztartásban megtalálhatóak voltak valamilyen formában. Most viszont annyira visszaesett az eladások száma, hogy kénytelenek voltak csődöt jelenti. A BBC azt írja, hogy a brand olyannyira közismert volt a piacon, hogy az mára az ételtartó dobozok szinonimájává vált, így nem csoda, hogy ma is sokan használják a nevét, amikor bármilyen műanyag edényre utalnak.
Laurie Ann Goldman, a Tupperware vezérigazgatója azt mondta, hogy bár a világjárvány idején kiugrottak az eladások, köszönhetően annak, hogy sokan főztek otthon, mostanra mégis negatív spirálba kerültek, a kereslet pedig egyre csak csökken. Hozzátette, hogy a vállalat haszonkulcsát teljesen felemésztették az olyan költségek, mint a nyersanyagárak emelkedése, a magasabb bérek és szállítási költségek.
- Az elmúlt évek során a vállalat pénzügyi helyzetét súlyosan befolyásolta a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet - mondta a vezérigazgató a befektetőkhöz intézett nyilatkozatában. Az amerikai cég bírósági engedélyt fog kérni a jövőben az üzletág értékesítésének megkezdésére, hogy a jövőben is biztosítani tudják működésüket valamilyen formában.
Tavaly a vállalat már jelezte, hogy csőd fenyegeti, ha nem talál gyorsan új pénzügyi forrásokat. Az utóbbi héten a cég részvényeinek értéke több mint 50 százalékkal csökkent, miután a csődeljárás lehetőségéről szóló hír nyilvánosságra került.
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.