Tojásos nokedli fejes salátával
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Klasszikus grízgaluska leves
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Finomfőzelék
Csupacsokis brownie
Kapros tökfőzelék virslivel
Epres blondie
Zsemlegombóc
Vadas marha
Klasszikus túrógombóc fahéjas tejföllel
Körömpörkölt csülökkel
Kínai szezámmagos csirke
Dödölle - az eredeti recept
Tárkonyos csirkeraguleves
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Babgulyás
Klasszikus kuglóf
Hagymás rostélyos
Mákos guba
Érdekességek

Figyelem: márciustól fontos változás jön a boltokban, erre figyelj!

Márciustól a boltoknak jelölni kell azokat a termékeket amelyeknek a kiszerelése csökkent, de az áruk ugyanaz maradt. A kormány azt reméli, ezzel az intézkedéssel visszaszoríthatja a zsugorflációt.

Ahogy arról korábbi cikkünkben mi is beszámoltunk, a kormány már januárban jelezte, lépéseket tesz a fogyasztók védelmében. „Vigyázat, a termék kisebb lett!” feliratú plakátok jelzik majd márciustól a boltokban azokat az árukat, amelyek kiszerelése csökkent, azt áruk azonban nem.

A csomagolás a régi, miközben a tartalom kevesebb lett / Illusztráció, Shutterstock
A csomagolás a régi, miközben a tartalom kevesebb lett / Illusztráció, Shutterstock

A rendelet már a Magyar Közlönyben is megjelent. Az új szabályok értelmében:

  • a hipermarket, szupermarket, diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő
  • vagy a bruttó 200 m2-t nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő

köteles a kormányrendelet mellékleteiben rögzített arculati, formai elemeket és szöveget tartalmazó jelzést használni a vásárlók teljes körű tájékoztatásának érdekében. A rendelet mellékletei azt rögzítik, hogyan kell festeniük az új plakátoknak, amelyek a kiszerelés csökkentésre hívják fel a vevők figyelmét, ezzel is tudatosabbá téve a vásárlást.

Mit jelent a zsugorfláció?

Biztosan te is tapasztaltad már vásárlás során, hogy olyan, mintha a termék összement volna, kisebb, kevesebb, ám az ára nem ugyanannyi, nem kell érte kevesebbet fizetned. Ez a jelenség jól ismert a gazdasági életben: a zsugorfláció (angolul shrinkflation) a zsugorodás és az infláció szavakból képzett kifejezés, és tulajdonképpen rejtett áremelést jelent. Ezzel a más szóval „legrammozásnak” is nevezett módszerrel a vállalatok nem a termékeik drágításával érnek el nagyobb haszonrátát, hanem a kínált árucikk mennyiségének csökkentésével, mérsékelve így az előállítási vagy beszerzési költséget.

(Borítókép: Shutterstock)

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.