A sima ecetes verziókon már túl vagyunk így idén a szolidabb majonézzel gyengített példányokat teszteltük. Furcsa, de ennél meglepődve tapasztaltuk, hogy közel sincsen akkora piaca és mindössze 5 különböző márkát sikerült begyűjteni.
A tesztelést természetesen sonkákkal és önmagukban is elvégeztük, hogy nehogy csak akkor teljesedjen ki csak az egyik, ha hússal van párosítva, önmagában pedig csak büntetéssel egyenértékű.
Az Aldi sajátja mondhatni, amit egy üveg pikszisbe zárnak. Stílusra jobban mutat, mint egy tubusos vacak, jobban illik az asztalra. Illatában éppen, hogy érezzük a tormát, a majonéz remekül elnyomja a háttérbe erejét. Ízre sincsen nagy robbanás benne, a majonéz zsíros állaga szinte teljesen hatástalanítja a tormát. Állagra kellően krémes kicsit már túlságosan is. A majonéz sem egy világklasszis benne sajnos. Utóízében egyetlen pillanatig megecetesedik, de szinte azonnal nyoma is veszik.
Adatok: 200 gramm, majonéz 50%, torma 32%, 399 Ft
Szép diszkózöldes árnyalatot kapott némi illusztrációval, hogy a valóságban miként is fest egy torma, ha netán városi létünkre nem lenne róla fogalmunk és a Google is messze épp. Illatában egy közepes torma aroma megbújuk, ami lelkesedésre ad okot. Kóstolva aztán megjön az ereje. Hígabb állag, amiben karakteresen érezni a zöldséget és a majonéz inkább csak háttértáncosként van jelen. Ecetessége szolid, ereje viszont a végére egészen erős lesz.
Adatok: 160 gramm, majonéz 45%, reszelt torma 25,4%, 239 Ft
Szintén az elegánsabb ligába nevezett üveges kiszerelésével. Illata szinte tökéletesen tormamentes, mintha csak majonézt szaglásznánk fél méterről. Ízében megkapjuk a csavart, mert hirtelen tormás ízeket nyújt, majd azonnal átcsap majonézesbe, végül pedig a kettő keveréke boldogít minket. Az első pár pillanatban jobb is, ha nem figyelünk rá, csak várjuk meg a showműsor végét, mert ott egészen kellemes. Állagara közepesen sűrű, könnyen rá tudjuk pöttyinteni egy kisebb-nagyobb sonkadarabra.
Adatok: 200 gramm, majonéz 50%, torma 35%, 449 Ft
Lidl sajátja, ami zöld-sárga színpárosra esküszik a torma esetében, ha az majonézzel van tekerve. Illata elsőre önti magából az ecetes aromákat, de ha picit meglegyezzük, akkor kitisztul a kép. Mégis ízlelve kell ezeket igazán ítélni. Elsőre megjön az ecet arcmozgató hatása, amit követ a torma ereje, de majonézre kicsit várni kell, pontosabban akár sokat is, mert nem igazán érezni rajta. Könnyedebb az tény, de nem érezzük a krémességet benne állagra, amit a zsíros majonéz nyújtana. Utóízében ismét az ecet kap erőre.
Adatok: 160 gramm, majonéz 45%, tormakrém 55%, 239 Ft
A szószok és öntetek nagyúra is jelen van a majonézes torma piacon igaz, azt titkolják, hogy pontosan mennyi tormát is lazítanak fel majonézzel, információirigyek. Illata lágy és könnyed, amiben egyszerre érezzük a tormát és a majonézt. Állagra mintha habszerű lenne, szinte elolvad szánkban. Ízre fokozatosan erősödik. Elsőre majonézes, de szépen csendben egyre erősebben megjelenik benne a torma és az ecet egyszerre. Nem éri el a tiszta ecetes torma szintet, de egészen üdíti gondolatainkat.
Adatok: 160 gramm, majonéz 45%, 305 Ft
Sovány volt a mezőny, de ennek ellenére is egészen vegyes lett az eredmény. Az Univer azzal nyert, hogy minden elemet érzünk benne, egyik se nyomja el durván a másikat, de a végére mégis engedi a tormát érvényesülni. A Penny második helye a tesztalanyok szemében azzal érte el sikerét, hogy karakán és erős. Ebben a majonéz jelenlétét alig-alig érezzük. A Koch’s eléggé krémes és laza, ez a torma kedvelők kezdő csoportjának ajánlott, nagyon kegyesen bánik az emberrel.
Igazán nagy bukó nem volt a héten, a Le Gusto utolsó helye most nem igazi szégyenfalat mutat. Egyszerűen csak erőtlenebb a többihez képest. A legtöbb ember fejében a torma mellé azonnal párosul egy orrtisztító hatás, amit ennél egyáltalán nem érzünk. Állagra krémes, de ízekre nagyon gyér sajnos.
Univer
Penny
Koch’s
Mikado
Le Gusto
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.