Tavaly kipipáltuk a málnaszörpök mezőnyét, így idén maradt a legalább annyira közkedvelt bodzás ízesítés. Végül 11 különböző bodzaszörpöt találtunk a boltok polcain.
Mindegyik esetében cseppre pontos arányokkal dolgoztunk, mindenhol az ajánlott hígítási arányt alkalmaztuk. Figyeltük illatukat, ízüket és édességüket, de a legfontosabb az volt, hogy milyen az összhatás. Meglepő volt, hogy a legtöbb leírásban azt látni, döntő többségben az alma adja ezen szirupok alapját.
Illata egyértelműen ontja magából a bodza aromáját. Keverés után az eredmény egészen meggyőző, ízében is remekül érezni a harsány bodzaízt. A megadott hígítási aránynál egy léptékkel sűrűbben jobban muzsikál, akkor édesebbnek hat, míg az előírt mennyiségnél picit már elvész a szörphöz köthető édesség. Utóíze nincsen, csakis a hosszan lecsengő bodzát érezni.
Adatok: arány 1:7, 0,7 liter, gyümölcstartalom 25%, 459 ft
Illatra eszméletlen jó. Sokkal természetesebb aroma árad belőle, mint a legtöbb bodzaszörpből, sokkal frissebb hatást ébreszt. Kiöntve meglepően sűrű, rendesen fel kell hígítani, hogy eltűnjön a szirupos hatás. Elkeverve viszont picit megijed, mert a brutális illatfelhő után egy sokkal szolidabb ízvilágot kapunk. A bodza lágyan jelenik meg, míg édessége előtérbe jön.
Adatok: arány 1:7, 0,7 liter, száraz anyagtartalom 60%, 995 ft
Kicsit csalóka, mivel ehhez lime is került. Az illata alapján ez egyből ki is bukik. A hatása mégis akkor teljesedik ki, amikor kóstoljuk. A bodza mellett egy jellegzetes lime-os beütést találunk, ami sokkal nyáriasabb, üdítőbb ízvilágot eredményez. Édessége hullámzó, ahogy szánkba kerül, szinte semmi, majd hirtelen nagyon édes lesz, majd a helyébe ugrik a lime és elcsitul.
Adatok: arány 1:7, 0,7 liter, gyümölcstartalom 33%, 479 ft
Illata alapján sokkal almásabb, a bodzavirág ebben alig fedezhető fel. Kiöntésnél szembetűnő, hogy mennyire sűrű, illetve milyen sötét árnyalata van. Felhígítva sokat nem változik a helyzet, ízében sokkal almásabb, ebben a bodza mintha másodszerepet kapott volna csupán. Édessége eléggé erős, nyugodtan emeljünk a hígítási arányon, nem fogunk akkor sem vízízű löttyöt kapni.
Adatok: arány 1:7, 0,7 liter, gyümölcstartalom 33%, 459 ft
Katinkát lecserélték, ez volt az első, ami kiderült, amikor megláttuk a címkéjét. Az illata duplán tömény, ömlik belőle a bodzavirág-aroma és az édesség is. Klasszikus szörphatást kelt, ami után picit még cuppogunk, ha az előírt arányban keverjük. Íze sokáig kalandozik a szánkban az édességgel karöltve, sok tesztalanynak pont ez tetszett benne leginkább.
Adatok: arány 1:9, 0,7 liter, gyümölcstartalom 33%, 459 ft
Büszkén hirdeti magán, hogy biotermék. A színe kicsit fakó, de még simán ráfogható, hogy bodzaszörp. Az érdekesség, akkor érkezik, amikor megillatozzuk. Sokkal inkább virágosabb irányt mutat, amiben a sokak számára bodzának nevezett aroma szinte alig érezhető. Ízre sokkal visszafogottabb, mint a többi versenyző. Sokkal könnyedebb íze van, édessége szinte minimális. Könnyebben emészthető az egész. Az íze nem erős, ám sokáig kitart, érdekes példány.
Adatok: arány 1:6, 0,7 liter, bodzavirág kivonat 30%, 1140 ft
Legfontosabb, hogy annyira sikerült teletölteni a futószalagon, hogy egy cseppel sem férne több a flakonba. Illatra jól teljesít, viszont, ahogy vízzel párosítjuk, erősen almás irányba kezd csúszni. A bodzás vonal mintha hátraarcot venne, és előreengedné az almát. Az édessége megvan, de egy hajszállal erősebb keverést ajánlunk emiatt. Az utóízében valami megfejthetetlen, de egészen biztos, hogy nem a természetes aromát érezni, talán "csak" a flakon oldódott bele egy picit.
Adatok: arány 1:9, 1 liter, gyümölcstartalom 33%, 429 ft
Enyhe félelmet ébreszt egy jobb érzésű emberben is a kissé igénytelen csomagolása. A flakon olyan puha, hogy alig merjük megfogni, nehogy átszakadjonm és kicsorogjon belőle a mennyei nedű. Félelmünk tovább erősödik, amikor meglátjuk, hogy alapból olyan híg, akár a víz. Illatában bodzát nem igazán találni, kóstolva pedig az átkozott aszpartám ízét kapjuk meg leginkább. Szörpnek szörnyű, bodzának semmilyen.
Adatok: arány 1:8, 1 liter, 159 ft
A illatában ennek is intenzíven ott dolgozik az alma. Nem lehet nem észrevenni a bodza mellett. Felöntés után kóstolva is megmarad az almás beütése, amiben egyre jobban veszik el a bodza. Állagra jó, enyhén sűrű csak, édessége pont jól eltalált, de a bodza lehetne erősebb benne.
Adatok: arány 1:6, 0,7 liter, szárazanyag tartalom 60%, bodzavirág kivonat 0,4%, 639 ft
A legérdekesebb pontja, hogy megszagolva a bodza mellett egy karakteres mézaromát is érzünk. Olyan, mintha beleborult volna egy csupor méz a gyárban. Hígítás után az is kiderül róla, ha vízzel találkozik, akkor mindössze az almaíz marad, és semmi bodza. Édessége meglepően kevés, annak ellenére, hogy illatában ott van a mézes beütés. Kaméleonként viselkedik.
Adatok: arány 1:8, 0,7 liter, gyümölcstartalom 33%, 479 ft
Furcsa, de ez az egyetlen a mezőnyben, ami nem áttetsző folyadék. A másik érdekessége, hogy kicsit sem sűrű, akár víz is lehetne. Illata alapján a bodza mellett van valami más is, de nem sikerült kitalálni, hogy micsoda. Felkeverve a bodzának búcsút is inthetünk, helyette kapunk egy kissé édesítőszeres löttyöt, aminek leginkább borzasztó összhatása van. Kár volt rábiggyeszteni, hogy bodza.
Adatok: arány 1:6, 0,7 liter, bodzavirág kivonat 40%, 579 ft
Mint már ezerszer bebizonyosodott, amibe édesítőszer kerül, különösen aszpartám, azt akkora ívben kerüljük el, amekkorában csak tudjuk. A Spitz és a Jumbi a mezőny szégyene, ezekben a bodzás élmény sehol sincsen. A Bino már egy fokkal jobb, ott viszont a rejtélyes utóíz árnyékolja be az összhatást.
A sikeresebb példányok közé a Yo, a Piroska és az Ági sorolható. Ezek a klasszikus, a nagyinál megszokott bodzaszörpöt idézik meg. A mezőny egyik nagy kérdőjele a Spar bio szörpje, ami lehet, hogy sokkal közelebb áll a valósághoz, csupán nem ilyenen nőttünk fel.
Jó pár szörp esetében dominál az alma, ami kicsit fájó pont. Erre a legjobb példa a Tesco és a Sió. A Szobi meglepetés, de a mézes kaland miatt annyira nem meggyőző.
Helyezések:
1. Yo
2. Piroska
3. Ági
4. Spar
5. Sió
6. Pölöskei
7. Szobi
8. Tesco
9. Bino
10. Spitz
11. Jumbi
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.