Kifejezett szabályozást nem találtunk rá, hogy mi számíthat jeges teának, de a többségről elmondható, hogy fekete tea alapra építkezik, amihez egy csekély mennyiségű gyümölcssűrítményt adnak hozzá. A barack itt is diadalmaskodott és inkább azokat céloztuk meg bevásárlókosarunkkal.
Nagy tesztek és étteremkritikák a Mit ettem ma oldalán >>>
A skála széles. A meglepően olcsó, akár 70-80 forintos szinttől egészen 3-400 forintig is simán eljuthatunk. Vannak elterjedtebb márkák itt is, mint a legtöbb alapélelmiszernél. Szinte az összesre igaz, hogy itatja önmagát. Ennek oka egyrészt az édesebb ízvilág, a másikat pedig még keressük.
Cukorbombák vagy energiapótók? Itt a nagy müzliszelet-teszt! >>>
A mezőny egyedüli versenyzője, mely fehér kupakot kapott. A flakonon található címke se hosszas tervezőmunka eredménye, egészen egyszerű és kicsit a 90-es éveket idézi. Adatokat alig tudunk meg. Teakivonat van benne, egészen pontosan 0,004%, ami igen súlyos mennyiség. Az Olympus gyártja a magyar diszkontláncnak, erre nem nyitottak külön boltot. Kiöntve olyan, akár egy jobb whiskey, bár gyanús, hogy Jokey Ewing erre is azt mondaná: „fúj, ez tea!”. Cukortartalma 100 ml-enként 7,6 gramm. Ízre kicsit húz a citromos felé, nem a tiszta barack aroma dolgozik benne, amúgy egészen iható. Némi karamellás utóíz felbukik belőle.
Melegszendvicskrém-teszt: sosem találnád ki, melyik a legfinomabb! >>>
Szintén egy sajátmárkás termék, ami már egy fokkal modernebb dizájnt kapott, már, ami a címkét illeti. A kupak sárgás, ami idézi kicsit az őszibarackot. Ebben fekete tea dolgozik, 0,2% a pontos mennyisége és van benne 7,5 gramm cukor. Az üveg nyaka kicsit vastagabb, ami arra jó, hogy hamar kiöntsük, viszont egy rally autóban vagy egy csuklós buszon ülve már kevésbé szerencsés. Egy fokkal sötétebb árnyalata van, de ez sem sötét, mint az éjszaka. Kifejezetten barack ízt itt sem lehet kivenni, lehetne akár egy cukrosabb limonádé is. Különösebb baj ezzel sincsen, bármelyik vízparti büfében remek szolgálatot tenne.
Mackó vagy Medve? Íme a nagy kockasajt-teszt! >>>
A hosszú évtizedek alatt kialakult bennünk egy természetes figyelmeztetőrendszer, ami akkor riaszt, ha valami két literes kiszerelésben érkezik és csak 99 forintba kerül, azaz olcsóbb, mint egy középkategóriás ásványvíz. Ice Gold, ami akár lehetne Ice Cold is és akkor még inkább közelebb kerülne a jeges élményhez. Cukormentes, ez viszont egészen meglepő. Különböző édesítőszerek tuningolják, de a cukor benne szép nagy nulla. Citromsárga a kupak, ami nekem inkább citromos ízvilágot idéz, nem pedig barackot. Kicsit sem édes, helyette van egy savanykás utóíze. A citromos vonal itt is megvan, és ha belevesszük a sárga kupakot, akár azt is el lehetne képzelni, hogy félrecímkézték. Pár korty után fura, de egy laza mentateaíz is felbukkan, igaz, nem túl tartósan. A filléres ár ellenére kicsit sem érződik rajta a minőségbeli visszamaradás.
A nagy sárgabaracklekvár-teszt! Melyik a leggyümölcsösebb? >>>
A csomagolás egészen modern, egy áttetsző címke, rajta egy méretes barackkal, aminek sehogy nincsen magja vagy magháza, kicsit talán sok volt a photoshop. Horvátországból érkezik hozzánk és a szebbik része, hogy akad néhány pontos adat a leírásban. Őszibarack-sűrítmény van benne, pontosan 3%. A teakivonat 0,05%, ami nem túl vaskos. A cukortartalma 7,6 gramm, ami szintén 100 ml után jön. Kortyolgatás közben beköszön a barack, ami talán mind a 3% sűrítménynek köszönhető. Nem mondható különösebben édesnek. A teaíz nagyon haloványan. A citrom itt is megjön, ahogy eddig szinte mindig, de itt pár másodperc múlva lecserélődik a barackra.
A nagy kakaóteszt! Vajon melyik a legfinomabb? >>>
Teljes a képzavar, ugyanis a címke narancssárga színben parádézik, a kupak pedig kék, ami ugye klasszikusan az ásványvizekre jellemző. Régi legendák szerint ezt kellett fogyasztani Tesco gazdaságos tengerész szeszesitallal vegyítve. Rengeteg nyelv, már-már egy komplett novellányi mennyiségben. A 79 forintos ára miatt, enyhe gyomorgörccsel várjuk a tesztet. Feketeteával operálnak, acélos 0,05%-nyit kapunk ebből. Cukorból 0,1 grammot kapunk decinként, azaz az édesítő a túlsúlyos. Ennek jellegzetes ízét nem tudják elnyomni az aromák, a barackot nehéz benne felfedezni. De legalább minimál cukrot tolunk be a motorba, ha már íze nem sok van.
A nagy őszibaracklé-teszt! Melyik iható, és melyiket felejtsük el örökre? >>>
Ránézésre a mezőny egyik kakukktojása, ugyanis sokkal világosabb a vetélytársaknál. Az egész csomagolás hasonlít a benne lévő tartalom színéhez, világos narancssárga színek uralják a látványt. Ugyanakkor az árcetli alapján, titkos favoritként tekintünk rá. Meglehetősen drága, szóval nagyok a tesztcsapat elvárásai. Pezsgőket megszégyenítő pukkanás kíséri, ahogy kinyílik a palack. Az illata más a többihez a képest, bár szavakban nehéz ezt kifejezni. Annak ellenére, hogy cukorból kicsit kevesebb van benne, mint a többiben (átlagosan 6 gramm), elég édesnek hat az egész. Viszont abszolút érezni rajta a klasszikus teás jellemvonásokat. Kellemes, egészen harmonikus.
A nagy tésztás instant leves teszt! Meg merjük-e venni bármelyiket? >>>
A Lidl saját termékét sikerült beszerezni, amit akár kávé helyett is lehet fogyasztani, ugyanis koffeint is tartalmaz (valószínű a több is, csak ők nem hirdetik). Őszibaracksűrítményből 0,2% felel a megfelelő gyümölcsös hatásért. Fekete tea kivonatból pedig 0,12%-ot tuszkolnak minden egyes palackba. A cukortartalma eddig egyértelműen bajnokesélyes a maga 8,3 grammjával, ami minden decit megédesít. Amint ütköznek az aromamolekulák az ízérzékelőinkkel, fura érzés kerít hatalmába. Elsőre sokkal inkább tűnik egy zöldteás változatnak, mint normál barackos teának. Utóbbi alkotóelemből sokat nem lehet felismerni, viszont a cukor jelen van, szinte minden egyes grammját érezni.
A nagy mirelitpizza-teszt! Melyik ehető, melyiket felejtsük el? >>>
Úgy látszik, hogy a gyárban van gyümölcs (sűrítmény) megfelelő mennyiségben, ugyanis a szörpbiznisz mellett belefér az is, hogy piacra tudnak dobni jeges teát is. A dizájn elég öregesre sikeredett, néhány zuhanó jégkockát kapunk a szokásos cikk barackkal. Színre ez is teljesen albínó, olyan mintha túl lett volna hígítva. 1% őszibarack-sűrítményt sikerült megmenteni a szörppé válás elől, fekete tea 0,1% került bele. Relatíve kevés cukor terheli a szervezetünket, ugyanis 4 gramm jut 100 ml-re (mellé némi édesítőszer). Egészen rendben van tea fronton, viszont a kétféle édesítő alkalmazása azt eredményezni, hogy nagyon édes. Ebből egy pohár után simán összeragad az ember szája. Érdekessége viszont, hogy picit pezseg egy pillanatig, ez talán annak köszönhető, hogy ásványvízzel dolgoznak, mikor készítik a gépek.
A nagy virsliteszt! Kipróbáltuk, melyik éri meg az árát >>>
A legalja. Annyira egyszerű a címke, hogy még barack se került rá, csupán egy agyonbarnított jégkocka hegy és ezzel ki is fújt a dizájn. A folyadék benne kifejezetten sötét és kizárólag az ALDI-ban kapható. Eme remeket a diszkontláncnak az Olympus gyártja, akár a CBA sajátmárkás termékét. Teakivonatot találunk benne, nem kevesebb, mint 0,008%-ot. A barackból készült hozzávalókról nem tudunk semmit meg. Ebben sincsen cukor, ez is édesítőszerekkel dolgozik. Szinte ára sincsen, mivel 79 forintot kell kiadnunk 1,5 liter ilyen csodáért. Kóstolás után nagyon mást nem tud idézni, mint vizet, amiben mostak egy kevéske citromot. Kicsit keserű, de szerencsére az édesítő utóíze itt nem jön elő. Barack semmi és tényleg semmi. Ez akár indulhatna a citromos mezőnyben is, de valószínűleg elbukna.
A nagy lapkasajtteszt! Megkóstoltuk nyersen és mikrózva is >>
Idén viszonylag sokszor futhattunk bele a brand nevébe, igazán tolták arcba legyen szó tévéreklámról vagy akármilyen sportrendezvényről. Magyar termékről van szó, amit a HELL gondos kezei alatt tenyésztettek. A csomagolása egészen korrekt, a trendnek megfelelő és jól értelmezhető. A kupakja piros, amit már sehogy nem tudunk értelmezni. Őszibarack-koncentrátum van benne, pontosan 0,6%, feketetea-kivonat pedig 0,2%. Cukorból került bele 7 gramm minden 100 ml után. Az első, ami meglepett, hogy nincsen benne semmilyen savanykás, citromos karcolat, sokkal inkább az édesebb gyümölcs jön elő belőle. Megvan a barackos vonal, persze nem túl intenzíven, de megvan. A cukor pont elég, nem túl édes szerencsére. A teaíz elbújik, nem igazán érezni rajta.
A nagy natúrvajkrém-teszt! Kipróbáltuk, melyik a legfinomabb >>>
A átlagembernek ez a brand egybenőtt a tea fogalmával idehaza. Már a 90-es évek elejétől nyomták a reklámot ezerrel, ami szépen lassan beleégett a lakosság fejébe is. A csomagolásról csak úgy sugárzik a frissesség és a nyári hangulat. Narancs és citrom színvilágban is, amihez tartozik végre egy harmonizáló narancssárga kupak is. A csomagolás bajnok, nem vitás. Fekete tea alap van benne 0,14%, míg sűrített barackléből 0,1% került bele. Energiacsökkentett kiadás, aminek eredménye, hogy cukortartalma mindössze 4,9 gramm. Kóstolásnál azonnal kibukik, hogy kevesebb a cukor benne, közel nem olyan édes, mint a versenytársai. A barack íz nagyon halovány benne, sokkal inkább nevezhető egy gyenge citromos üdítőitalnak.
A nagy bögrés leves-teszt! Van köztük igazán finom? >>>
A mezőny darázsderekú hölgyeménye. Köntöse mélykék árnyalatban úszik, szinte egész felsőtestét befedi. Az alján jeges ágyban pihenő barackgerezdek hada látható. A kupak kék, ahogy a ruhája, de fene tudja miért. Őszibarack-koncentrátum 1% van benne, teakivonat pedig 0,12%. A lényeg pedig, hogy frissen főzött teát használnak hozzá, hmm, jó marketing duma. Cukorból 6,5 grammot kapunk, ami erős középmezőnyt jelent. Kóstolásnál egy gyér barackos vonal előbukik, szerencsére nem túl édes az egész. A tea viszont kifejezetten karakteresen előjön belőle.
A nagy epresjoghurt-teszt! Megkerestük a leggyümölcsösebbet >>>
A második jelentkező a méltán híres üzletlánctól, de ez ránézésre is a prémium kategóriát súrolja már. Gondos kezek munkáját dicséri a dizájn, apró hiba a citromsárga kupak, de ezt a megtévesztős trükköt már boncolgattuk. Fekete teakivonatból 2 tizedszázalék hivatott gátolni a nyugodt alvásunkat. Barackból ennek már csak a fele jutott bele, 1 tizedszázalék. Cukorból pedig 100 ml-enként egy masszív 6,8 gramm pörgeti a szervezetünket. Kifejezetten édes, de emellett a barack is megbirizgálja az érzékeinket. Meglepetés a szinte menetrendszerű citromos hatás elmaradása.
A nagy májkrémteszt! Kipróbáltuk, melyiket érdemes megvenni >>>
A Rauch igazi nagykutya a jeges teák világában is, kevés színházi osztálykirándulást lehet elképzelni nélküle. Az évek óta változatlan dizájn mellett kapunk egy szlogent is: Gyümölcs. Család. Természet. Ezen kívül részletes leírás nem jut a csomagolásra, csak azt tudjuk, hogy cukorból 7,7 gramm jut minden decibe. És ők is a citromsárgára esküsznek, jóisten tudja miért. Cukortartalmát sikeresen tudják leplezni, ugyanis nem annyira édes, mint amire számítani lehet a megadott adatok alapján. Teás jelleg érződik benne, barackból már kevesebb.
A nagy bébiételteszt! Kipróbáltuk, mit is adunk a gyereknek >>>
Nehezen derül ki, hogy milyen márkával is van dolgunk, kisebb nyomozást kellett lefolytatni, hogy megtudjuk, hogy ez bizony az Aldi saját márkás teája. A csomagolásról kevés újat lehet mondani, leginkább az jut az ember eszébe, hogy látta már vagy nyolcszor ezt a dizájnt. Narancssárga és kék jégkocka, semmi extra. A leírásban meglepetéseket találunk, ugyanis 5,5% őszibaracklevet kapunk – a mezőny egyértelmű éllovasa. A teáról részletes infókat nem találunk, de ez nem is érdekes, az ember már a baracktartalomtól lázba jön. Átlagos cukormennyiség van benne, ami 7,2 gramm. Nem is kellett csalódni, a teljes mezőnyből itt kaptuk a legbarackosabb ízvilágot. Egészen finom.
Az egyik legklasszikusabb, minden aluljáró és Fornetti pékség kötelező terméke. A vastag szájú palackok úttörője. Jobbnál jobb reklámok segítenek abban, hogy mindenkinek ismerősen csengjen ez a márkanév. Őszibarackléből harmatos 0,1 %-ot kapunk, teakivonatból pedig 0,09%-ot. Cukorból 4,5 gramm csúszik belénk minden elfogyasztott deciliter közben. A csomagolást itt is lehet klasszikusnak nevezni, évek óta változatlan, úgy látszik, ez a dizájn bevált. Ízre egészen édes, ami meglepő, mert az átlagnál levesebb benne a cukor. A barack vonal kissé harmatos, ennél találkoztunk karakteresebbel is.
A mezőny egészen egyhangú. Két kiemelkedő versenyző van, San Benedetto és az ALDI (Ice Tea – Pfirsich) terméke. Utóbbiban a több barack, míg előbbiben a teásabb jelleg dominál. Mindkettőnél érezhető a barack, ami nehezen mondható el a többi versenyző esetében.
Kerülendő az ALDI gyatrább kiadása, ami mindössze 79 forint. Ez, mint a víz, amihez tettek édesítőt és valami aromát, ami mindent idéz, csak nem barackot.
A mezőny hátralévő része viszont egészen hasonló. Egyes esetekben közel 3-4-szeres árat kell kifizetni, leginkább a semmiért cserébe. A márkanév emelheti az árat, de azok megfizetése teljesen felesleges, az ablakon kidobott pénz esete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.