Az egyik legismertebb közülük a 7days család, melynek reklámja a fél országot kergette őrületbe már. Többfajta ízben és formában kapható, de mi most kifejezetten a croissant-ra mentünk rá, amúgy hívhatnánk magyarosan akár töltött kiflinek is.
Sokan azonosítják egyszerűen ezeket a termékeket „7days klónokként”, de itt azért kreatívabb névválasztással dolgozott a konkurencia legalább, nem úgy, mint a mogyorókrémek esetében. A polcokat túrva kilenc különböző csokis/kakaós példányt sikerült összeszedni, közel nincsen akkora kínálat itt, mint mondjuk baracklekvárból.
Szempontoknál a tészta állaga, íze és minősége volt az elsődleges és persze a töltelék is ugyanezen gondolatokkal, illetve, hogy mennyi is az annyi, mennyire csalóka a képeken felvázolt kicsurranó csoki töltelék a valóságban.
Casalini
Olasz barátaink nem gondolták túl a dizájnt, ugyanis egy szimpla fehér alapon (akár egy tisztasági törlőkendő) néz velünk szembe a croissant. Persze mindez a kötelező olvadó csoki folyammal tarkítva, szóval ezt is kipipálhatjuk. Kizárólag angol felirat található rajta az olaszon kívül, azaz nem árt, ha legalább az egyiket beszéljük.
A töltelék benne egészen komoly, 25%-ot fed le, és annak 6%-a maga a kakaó mennyisége. A maradék rész megfejtését ráhagyjuk másra. Könnyen téphető a csomagolás, akár egy kisgyerek is fél kézzel képes elbánni vele. Szottyadt, de szerencsére kifejezetten rossz csokival van megtöltve, röviden így lehet összefoglalni. Az egésznek van egy enyhén savanykás, tartósítószeres és édesítős íze. A töltelék a közepétől számítva maximum egy-egy centire nyúlik oldalra, ezen túlhaladva csak tésztával találkozhatunk már.
Perottino
Új recept! Hirdeti büszkén a csomagolás, melyet nyáron simán lehetne fény,- és hővisszaverő fóliaként is használni az autókban. Ez római élmények helyett a román valóságra épül, mivel ott gyártották, ami némileg magyarázatot is nyújt arra, hogy miért ilyen diszkós a csomagolás. Ránézésre sokkal masszívabb, jól megtermett fajta, ami nem morzsolódik szét a kezünkben.
25% a töltelék, amit frenetikus 7% kakaóval turbóznak. Félbevágva igazán kreatív megoldást látunk, mert a töltelék szét van oszlatva benne, majdnem teljesen egyenletesen. A tésztája toastkenyér illatú, és állagra is meggyőzőbb. A krém íze egészen kellemes, a mogyoró hangsúlyos szerepet tölt be benne. Az állaga pedig szinte olyan krémes, ahogy a csomagoláson mutatják.
Jean Pierre
Ki nem találnánk, de ez már a croissant hazájából érkezett hozzánk, ugyanis Franciaországban látta meg a napvilágot és a gyártósort. 30% töltelék, aminek 10% mogyorókrém. Pazar. A csomagolás maga nincs túlgondolva, az egészet egy rettenetes kék árnyalat határozza meg. Mérete alapján a kisebbek táborát erősíti. Ennek egyik oka, hogy a nagy csomagolás több kis croissant-t rejt magában. Félbevágás után igazi ízorgiára számíthatunk (nulla illat), ugyanis csurig van töltelékkel, ami az egészben elterül faltól-falig.
A tészta kissé hajlamos a széthullásra és morzsolódásra sajnos. A töltelékben domináns a mogyoró íze, viszont cserébe az egész hihetetlenül édes és tömény. A kakaóra sem lehet ráakasztani a futamgyőztes címkét, annak is van egy fura, megfoghatatlan, ám de nem kellemes utóíze. Pozitív benne viszont a tészta-töltelék arány, ez úgy tele van, ahogy elvárná az ember alapesetben mindegyiknél.
7 days sima
Az őselem a kategóriában, erre asszociál azonnal mindenki, ha az ilyenfajta ételeket említünk meg. A csomagolás a piros árnyalatra építkezik és a mérhetetlenül hatalmas logójukra, ami háttérbe zavarja magát a croissant képét is. A pékáruban a töltelék mennyisége 23%, míg annak mindössze 7%-a a kakaós rész.
Látványra egészen jó, nincsen meggyötörve, valószínűleg nem kapott a szállítás során a nyakába egy pacalkonzervet. Illatra hozza az édes, kalácsos hatást, de a tészta állaga egészen jó. Szellős, könnyed textúrája van, amit fogak nélkül is be lehetne darálni. A töltelék íze egészen odatesz, egyszer rossz csokis, egyszer kicsit sós. Az állaga példaszerűen folyós, de valahogy az íze semmikor nem akar összeállni, végig ez az enyhén sós, fanyar íz kering a szánkban.
Midi
Kissé bizarr csomagolás, ezt is gond nélkül lehetne törlőkendőnek álcázni. A kötelező kép megvan, ahogy a bődületes mennyiségű töltelék buggyan kifele. Az említett töltelék mennyisége 25%, amiben csak 1,6% a csokoládé tartalma és igen, ez nem a kakaóra van építve. Ez az adat azonnal különccé varázsolja a mezőnyben. A tésztája erősen leveles, és vágás hatására szeret rendesen széthullani.
A töltelék kifejezetten fekete, de legalább az egész szendvicsben egyenletesen el van oszlatva. A massza gumiszerűen mozog, ha megnyomjuk és elengedjük, visszaáll az eredeti formájába pár másodperc után. Ízre iszonyat erősen csokis, míg a tészta masszívan édes.
Minyonos
Ilyen csomagolással mindent el lehet adni. Gyerekek bömbölve képesek rávenni akár a legridegebb szívvel rendelkező szülőt is, arra, hogy a kosárba kerüljön. A croissant mellett egy kis korongot is kapunk, ami olyan, mint régen a „Tazo” vagy mi a bánat.
Összetevői alapján kifejezetten hasonlít a fentebb tesztelt sima 7daysre, de nem kell csodálkozni, mivel a logó ezen is megtalálható, azaz ugyanaz a cég és gyártósor van az egész mögött. Bírtak magukkal és itt a logó nem olyan gigantikus, nem szúrja ki azonnal a szemünket, de rajta van. Ízre sem okoz csalódást, ez teljesen ugyanolyan, ebben nincsen semmi minyoníz sajnos.
CBA
Végre egy sajátmárkás termék. A csomagolást elnézve egészen bíztató, de kár lenne emiatt többet várni, mint illene. Kinézetre barnább, mintha jobban megrakták volna a sütőt, miközben csinálták a robotizált pékek. Ebben is 25% a krém mennyisége, amiben rettenthetetlen 3,3% kakaó rejtőzik elfele.
Az egésznek a tésztája már egy kicsit sárgásabb, mintha több tojás lenne benne. Kifejezetten masszív, vágni egészen nehéz, így lazább fogakkal megáldott ragadozók esetében ez bizony okozhat problémát. A töltelék viszonylag végig elterül az egészben, persze a közepénél a legvaskosabb a folyam. A tésztája kifejezetten finom, a kakaós rész viszont teljesen eltűnik, és semmi nem érződik belőle, mintha félrecsomagolták volna a gyárban.
Grana
Ízléses a csomagolás, ezen érezni, hogy azért átgondolták, miként kell tálalni egy ilyen remek élelmiszert. A péktermék tetején van két lyuk, lehet, pont ott töltik bele a krémlavinát. Színre egészen albínó, ezt sokáig nem napoztatták. Szeletelni kifejezetten könnyű, szinte siklik benne a kés pengéje.
Falatozás közben a hátoldalát nézegetve megtudjuk, hogy 25% töltelék van ebben is, amiben 4,8% a kakaó. A massza főleg a közepén van, ami nem kicsit kemény, ez biztosan nem csurran ki belőle, hiába passzírozzuk két kézzel. Ízre kifejezetten mogyorós,a kakaó teljesen elbújik benne, a tésztája pedig kissé savanyú cserébe. A tészta nagyon könnyed, de ezt már a vágásnál is sejteni lehetett.
7days Max
Nagy testvér. 20 grammal nagyobb, mint a hagyományos testvére. Ránézésre kicsit viharvert a közepe, lehet, pakolás közben pont ezen sikerült tompítania a rakodómunkásnak. A töltelék mennyisége 28%, amiben van 7% kakaó kereken.
A tésztájának teteje kissé pikkelyesen mállik, amitől nem a legszebb. Ízre teljesen egyezik a kisebb kiadással és a minyonosnak álcázott verzióval is. Azoknak lesz favorit, akik szeretik ezt a típusú ételt és nagyobb éhséggel áldotta meg az Úr őket.
Ítélet
A három 7days termék közül nehéz lenne nyertest hirdetni, mivel ezek egyformán muzsikálnak, hiába a különböző csomagolás és az elnevezés. Ezek együtt hárman viszik el a dobogó legfelső fokáért járó kitüntetést.
A második helyre a csillogó csomagolásba bujtatott Perottino került, amiben főleg a töltelék íze az, amiért egy pillanatig érdemes elgondolkozni a megvásárlásán.
A legalsó fokra pedig a Grana léphet fel erős közepes eredménnyel.
A CBA terméke azért érdekes, mert tésztája egészen más, mint a többi versenyzőnél tapasztalt. A töltelék persze borzasztó, de nem is fért be az első háromba.
A Jean Pierre jó lenne, mivel apócska maga a péksütemény, ami egészen vastagon van töltve töltelékkel. Az íze viszont olyan, amivel lazán vallatni lehetne az elítélteket.
A töltelék különdíjat a Midi kapja, amiben nem kakaó van, hanem valóságos csokoládé, egészen más, mint a többi. Töményebb, nehezebb, de mégis van benne némi különlegesség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.