Az utcakaja lényege az, hogy az utcán árulják, egy vásáron vagy piacon, ahol általában mozgó árustól lehet megvenni az éttermi áraknál jóval kevesebbért a fogyasztásra kész ételt vagy italt. Egy tanulmány szerint a világon hozzávetőlegesen naponta 2 és fél milliárd ember fogyaszt street food-ot. Ami pedig a történelmi hátterét illeti, régen azért vásároltak utcakaját, mert a városi szegényeknek nem volt konyha az otthonukban.
A fiatal és kalandvágyó budapesti vállalkozók felfedezték maguknak a street food-ban rejlő lehetőségeket. Dübörögnek a levesbárok , a tésztázók, a burgerbárok és mozgó hamburgeres furgonok, a vietnami büfék, vagy éppen a Vespáról árusított isteni kávék. A kelet-mediterrán ízek is igen népszerűek, a török, a szír, az izraeli büfék is remek forgalmat bonyolítanak, sőt, montenegrói, grúz és akár nepáli konyhával is találkozhatunk.
Az egyre igényesebb vásárlók számára nagyon fontossá vált a friss alapanyagok használata, a jó ár-érték arány, a termék kézműves mivolta, és persze az újdonság ereje.
Persze mi magyarok továbbra sem fordítunk hátat a szívünknek még mindig oly kedves, megszokott és örök utcakajáinknak, legyen szó a kürtöskalácsról, a főleg nyáron imádott diéta-gyilkos lángosról, a főtt kukoricáról vagy télen a sült gesztenyéről. De azért szeretünk mi is haladni a korral.
A Globalista Konyha az elmúlt két és fél évben számos tehetséges séfet mutatott be a hazai közönségnek két estés pop-up vacsora estjein. Ezen a nyáron azzal a céllal hoz vissza három, korábban Budapesten nagy sikerrel szereplő angol séfet, hogy a széles nagyközönség számára is elérhetővé tegye az általuk készített igényes street food ételeket, miközben nagy lelkesedéssel fordul az izgalmas, finom ételeket kedvelő fiatal generációk felé, hiszen hamarosan ők lesznek a jövő étterembe járó közönsége.
Globalista Konyha street food fesztivál
2016. július 14.- augusztus 6.
KŐLEVES KERT
Budapest, VII. kerület, Kazinczy utca 41.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.