Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Pozsonyi kifli recept
Pozsonyi kifli
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Klasszikus stíriai metélt  recept
Klasszikus stíriai metélt
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti recept
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti
Spenótfőzelék fokhagymásan recept
Spenótfőzelék fokhagymásan
Mézeskalácsos kuglóf recept
Mézeskalácsos kuglóf
Dubarry-szelet recept
Dubarry-szelet
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Elronthatatlan kocsonya  recept
Elronthatatlan kocsonya
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Érdekességek

90 milliós bírságot kapott a Lidl, így reagált a diszkontlánc

Lidl
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 90 millió forint bírságot szabott ki, az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra, mivel a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. megtévesztően kommunikálta, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A Lidl a határozatra reagálva közölte, hogy a GVH által működtetett árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 júliusában indított eljárást a Lidllel szemben, mert észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában azt állította, a "A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A GVH szerint ez a szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallta, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb - írják a közleményben.

A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock
A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock

A GVH kifejtette, a vállalkozás kereskedelmi kommunikációjában megjelölt, a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által végzett felmérés vélhetően nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására, mivel az kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegű volt, valamint a hirdetések közzétételéhez képest egy korábbi időszakra (2022. december 2. - 2023. január 30.) vonatkozott. A GVH döntésében rámutatott arra, hogy a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, és ezt a piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás támasztja alá. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás.

A nemzeti versenyhatóság a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy a piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára, ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja, és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. Ezért a vállalkozásoknak különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során - hangsúlyozták. A GVH korábbi gyakorlatának megfelelően megállapította, hogy a piacelsőségi állítások nem voltak megfelelően alátámasztva, így megtéveszthették a fogyasztókat.

Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re a reklámkampány költségéből kiindulva 90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki - tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.

A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks
A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks

A Lidl reagálásában ezt írta:

A hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen. A Lidl azt közölte, a GVH árfigyelőjében megjelenített 62 termékkategóriából minden olyat figyelembe vettek, amely aznap valamennyi kötelezett üzletláncnál elérhető volt. Az adott kategóriába feltöltött termékek közül a legkedvezőbb, országosan mindenki számára elérhető (azaz nem csak törzsvásárlói kártyával érvényesíthető kedvezményes árú) termékek egységárait decemberben naponta üzletlánconként összesítették. Az így kapott napi kosárértékek december havi átlaga náluk volt a legalacsonyabb. Az átlagszámítás során a munkaszüneti- illetve a technikai hibával érintett napokat nem vették figyelembe, és a számítás során kizárólag a termékek egységárait vették alapul, a termékek kiszerelésétől függetlenül - írta a Lidl. A diszkontlánc hangsúlyozta, elsődleges céljuk továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel, és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap.

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.