Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Szilvalekváros tepertős papucs recept
Szilvalekváros tepertős papucs
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
15 perces banános palacsinta recept
15 perces banános palacsinta
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal recept
Francia hagymaleves sajtos pirítóssal
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin recept
Sütőtökös-csokis halloweeni muffin
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék recept
A legfinomabb sárgaborsó-főzelék
Fahéjas tekercs (cinnabon) recept
Fahéjas tekercs (cinnabon)
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Lencsegolyók sütőtökpürével recept
Lencsegolyók sütőtökpürével
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes recept
Apfelstrudel, az osztrák, húzott almás rétes
Puncstorta  recept
Puncstorta
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Klasszikus kuglóf recept
Klasszikus kuglóf
Érdekességek

90 milliós bírságot kapott a Lidl, így reagált a diszkontlánc

Lidl
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 90 millió forint bírságot szabott ki, az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra, mivel a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. megtévesztően kommunikálta, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A Lidl a határozatra reagálva közölte, hogy a GVH által működtetett árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 júliusában indított eljárást a Lidllel szemben, mert észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában azt állította, a "A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A GVH szerint ez a szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallta, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb - írják a közleményben.

A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock
A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock

A GVH kifejtette, a vállalkozás kereskedelmi kommunikációjában megjelölt, a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által végzett felmérés vélhetően nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására, mivel az kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegű volt, valamint a hirdetések közzétételéhez képest egy korábbi időszakra (2022. december 2. - 2023. január 30.) vonatkozott. A GVH döntésében rámutatott arra, hogy a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, és ezt a piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás támasztja alá. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás.

A nemzeti versenyhatóság a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy a piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára, ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja, és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. Ezért a vállalkozásoknak különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során - hangsúlyozták. A GVH korábbi gyakorlatának megfelelően megállapította, hogy a piacelsőségi állítások nem voltak megfelelően alátámasztva, így megtéveszthették a fogyasztókat.

Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re a reklámkampány költségéből kiindulva 90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki - tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.

A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks
A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks

A Lidl reagálásában ezt írta:

A hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen. A Lidl azt közölte, a GVH árfigyelőjében megjelenített 62 termékkategóriából minden olyat figyelembe vettek, amely aznap valamennyi kötelezett üzletláncnál elérhető volt. Az adott kategóriába feltöltött termékek közül a legkedvezőbb, országosan mindenki számára elérhető (azaz nem csak törzsvásárlói kártyával érvényesíthető kedvezményes árú) termékek egységárait decemberben naponta üzletlánconként összesítették. Az így kapott napi kosárértékek december havi átlaga náluk volt a legalacsonyabb. Az átlagszámítás során a munkaszüneti- illetve a technikai hibával érintett napokat nem vették figyelembe, és a számítás során kizárólag a termékek egységárait vették alapul, a termékek kiszerelésétől függetlenül - írta a Lidl. A diszkontlánc hangsúlyozta, elsődleges céljuk továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel, és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap.

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.