A legjobb palacsintatészta recept
A legjobb palacsintatészta
Mákos guba  recept
Mákos guba
Finomfőzelék recept
Finomfőzelék
Profiterol alaprecept recept
Profiterol alaprecept
Egyszerű pizzatészta recept
Egyszerű pizzatészta
Minestrone recept
Minestrone
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal recept
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal
Kapros tökfőzelék virslivel recept
Kapros tökfőzelék virslivel
Egyszerű csilis bab recept
Egyszerű csilis bab
Legényfogó leves recept
Legényfogó leves
Rakott zöldbab darált hússal recept
Rakott zöldbab darált hússal
Klasszikus kelkáposzta-főzelék recept
Klasszikus kelkáposzta-főzelék
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros) recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros)
Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel  recept
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel
Szilvás gombóc hagyományosan recept
Szilvás gombóc hagyományosan
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Egyszerű rakott kel recept
Egyszerű rakott kel
Csörögefánk recept
Csörögefánk
Joghurtos kanalas fánk recept
Joghurtos kanalas fánk
Érdekességek

90 milliós bírságot kapott a Lidl, így reagált a diszkontlánc

Lidl
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 90 millió forint bírságot szabott ki, az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra, mivel a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. megtévesztően kommunikálta, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A Lidl a határozatra reagálva közölte, hogy a GVH által működtetett árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 júliusában indított eljárást a Lidllel szemben, mert észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában azt állította, a "A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A GVH szerint ez a szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallta, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb - írják a közleményben.

A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock
A Lidl azonnal reagált a határozatra /Fotó: Shutterstock

A GVH kifejtette, a vállalkozás kereskedelmi kommunikációjában megjelölt, a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által végzett felmérés vélhetően nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására, mivel az kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegű volt, valamint a hirdetések közzétételéhez képest egy korábbi időszakra (2022. december 2. - 2023. január 30.) vonatkozott. A GVH döntésében rámutatott arra, hogy a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, és ezt a piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás támasztja alá. Ez az üzenet tartalmát tekintve piacelsőségi állítás.

A nemzeti versenyhatóság a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy a piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára, ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja, és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. Ezért a vállalkozásoknak különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során - hangsúlyozták. A GVH korábbi gyakorlatának megfelelően megállapította, hogy a piacelsőségi állítások nem voltak megfelelően alátámasztva, így megtéveszthették a fogyasztókat.

Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re a reklámkampány költségéből kiindulva 90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki - tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.

A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks
A Lidl szerint kommunikáció hiba okozhatta a félreértést /Fotó: Lang Róbert - Mediaworks

A Lidl reagálásában ezt írta:

A hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen. A Lidl azt közölte, a GVH árfigyelőjében megjelenített 62 termékkategóriából minden olyat figyelembe vettek, amely aznap valamennyi kötelezett üzletláncnál elérhető volt. Az adott kategóriába feltöltött termékek közül a legkedvezőbb, országosan mindenki számára elérhető (azaz nem csak törzsvásárlói kártyával érvényesíthető kedvezményes árú) termékek egységárait decemberben naponta üzletlánconként összesítették. Az így kapott napi kosárértékek december havi átlaga náluk volt a legalacsonyabb. Az átlagszámítás során a munkaszüneti- illetve a technikai hibával érintett napokat nem vették figyelembe, és a számítás során kizárólag a termékek egységárait vették alapul, a termékek kiszerelésétől függetlenül - írta a Lidl. A diszkontlánc hangsúlyozta, elsődleges céljuk továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel, és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap.

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.