Jelenleg a plázastop és a különadók megnehezítik az új üzletláncok megjelenését, ám a gazdasági helyzet javulásával szinte biztos, hogy megjelennek más, külföldön már népszerű boltok. Ilyen lehet a Kaufland, amely a környező országokban már jelen van.
Kaufland található Ausztriában, Romániában és Horvátországban is. Az üzletlánc széles termékválasztékot kínál, erős online jelenléttel és gigászi akciókkal operál, testvérboltja pedig nem más, mint a Lidl, ami Magyarország vezető kiskereskedelmi lánca.
A Kaufland története 1930-ban kezdődött, amikor Joseph Schwarz részvényesként csatlakozott a Heilbronnban működő Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co.-hoz, amely később Lidl & Schwarz KG néven vált ismertté. A cég célja az volt, hogy élelmiszer-nagykereskedéssé bővüljön.
A második világháború után újjáépítették a vállalatot. 1954-ben csatlakozott az A & O áruházlánchoz, majd 1964-ben a húsosztállyal bővült. 1968-ban Backnangban nyílt meg az első Handelshof diszkont, és 1977-ben ugyanitt egy hipermarket is. Joseph Schwarz halála után fia, Dieter Schwarz vette át a vezetést. 1984-ben nyílt meg az első Kaufland hipermarket Neckarsulmban, amely 1972 óta a cég székhelye. A Kuafland életre hívása egyébként szorosan összefügg a Lidl-el, ugyanis a tulajdonosok ugyanazok.
A német újraegyesítés után a Kaufland terjeszkedett Kelet-Németországban, az első keleti áruház 1990-ben Meissenben nyílt meg. Az első nemzetközi áruházát 1998-ban nyitotta meg Ostravában, Csehországban. Azóta azonban a vállalat jelen van már Szlovákiában, Horvátországban, Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában, és Moldovában is. Sőt ezek közül a legtöbb országban már majdnem 20 vagy annál is több éve szolgálja ki a vásárlókat. Ebből a szempontból Moldova az egyetlen kakukktojás, ott a lánc 2019-ben jelent meg első ízben.
A Kaufland alapvetően egy nagyobb alapterületű boltlánc. Üzleteik jellemzően nagy méretűek, gyakran 5 000 négyzetméter feletti eladóterülettel. A szortimentjük klasszikusnak mondható ezen a téren, nagy szélességben terítenek friss árut, a boltokban gyakran vannak pékség, és non-food termékek is szép számmal. Emellett persze egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a sajátmárkás termékeikre is. Összességében azt mondhatjuk a vállalat átlagosan 30 000 terméket kínál a vásárlóik számára, szem előtt tartva a széles választékot.
Az e-kereskedelem növekvő fontosságát felismerve, a Kaufland robusztus online jelenlétet alakított ki. A vásárlók kényelmesen böngészhetik és vásárolhatják meg a termékeket otthonuk kényelméből több országban, erre kifejezetten nagy hangsúlyt fektet a vállalat.
A Kaufland gyakran futtat promóciókat és kínál kedvezményeket, hogy jobb árakat biztosítson a vásárlóknak. Ez magában foglalja a kiválasztott termékekre vonatkozó különleges ajánlatokat, hűségprogramokat és szezonális akciókat.
A Kaufland aktívan kommunikál vásárlóival a közösségi média platformokon, tájékoztatva őket a legújabb termékekről, promóciókról és eseményekről. Emellett lehetőséget biztosít a vásárlóknak, hogy visszajelzéseket adjanak és kapcsolatba lépjenek a márkával szinte minden téren.
Forrás: Pénzcentrum
(Borítókép: Shutterstock)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.