Az italárakat tekintve európai viszonylatban a magyarországi sörök az olcsóbbak közé tartoznak, nálunk kb. ötödannyiba kerül, mint a legdrágább városban. Azonban meglepő módon Prágában például kevesebbe kerül a sör, mint nálunk.
A 2024. június 12-ei adatok alapján fél liter sör az izlandi fővárosban, Rejkjavíkban 10 euróba, azaz megközelítőleg 4000 forintba kerül. Ezzel az árszabással a lista élére kerültek, egész Európában itt a legdrágább a sör. Kicsivel marad el a két északi főváros, Osló és Koppenhága, ahol 3800-3100 forint körül mozog az ital.
A mezőny közepén 4,5–7 eurós, vagyis körülbelül 1700–2700 forintos árakat találunk. Ide tartozik például London, Párizs, Stockholm, Amszterdam, Athén, Róma, Bécs és Berlin is.
Az ez alatti árak már olcsónak számítanak. Madridban 3,5 euró, azaz kb. 1800 forint egy korsó sör, míg itthon 2,5 eurós, nagyjából 1000 forintos sörátlagárral találjuk szemben magunkat. Kelet felé haladva tovább csökkenek az árak, Minszkben és Kijevben épp csak több mint 1 euróért (kb. 400 forintért) ihatunk meg fél liter sört.
Ezek az adatok persze csupán tájékoztató jellegűek, és az árakban városon belül is mutatkozhatnak eltérések, hiszen egészen biztosan nem ugyanannyit fizetnénk egy belvárosi, felkapott pubban, mint egy külső kerületben található családias italozóban. Ugyanígy széles skálán mozoghat a sör ára a minőség szempontjából is, a kézműves italok például mindenütt többe kerülnek a nagyüzemi söröknél.
10 évvel ezelőtt még nem a sörfogyasztás dominálta az alkoholpiacot. Mára azonban reneszánszát éli a gyártás, aminek idén kifejezetten kedveznek az éppen zajló futball-Európa-bajnokság és a közelgő nyári olimpia. A fiatalok szívesebben fogyasztanak sört, mint bort, és a kézműves, különleges sörök iránti kereslet is megnőtt az utóbbi években. A kis- és nagyüzemek jól reagáltak a trendváltozására, ez lehet az oka az egyébként egyre magasabb sörárnak, valamint a borászatok kényszertúltermelésének – derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.