Holstein szelet recept
Holstein szelet
Klasszikus paprikás krumpli lecsókolbásszal recept
Klasszikus paprikás krumpli lecsókolbásszal
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw) recept
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw)
Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Gesztenyés bejgli recept
Gesztenyés bejgli
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral recept
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Kozáksapka recept
Kozáksapka
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti recept
Almás álom, ahogy Gáspár Bea készíti
Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Elronthatatlan kocsonya  recept
Elronthatatlan kocsonya
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Hagyományos kókuszkocka recept
Hagyományos kókuszkocka
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Érdekességek

Magyarországon próbálják ki először élesben a Coca-Cola papírpalackját!

Magyarországon próbálják ki először élesben a Coca-Cola papírpalackját
A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack prototípust, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki tavaly. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással. Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba, és Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack prototípus része az üdítőitalgyártó „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra. A Hulladékmentes Világ egyik célja a körkörös gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100%-ban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható* műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként.

"A ma bejelentett fogyasztói tesztet mérföldkőnek tekintjük a papírpalack kifejlesztésére irányuló törekvéseinkben" - mondta Daniela Zahariea, a Coca-Cola Europe műszaki ellátási láncért és innovációért felelős igazgatója. „Az emberek elvárják, hogy a Coca-Cola új, innovatív és fenntartható csomagolóanyagokat fejlesszen ki és vezessen piacra. Ezért fogtunk össze olyan szakértőkkel, mint a Paboco, ezért folytatjuk kísérleteinket nyíltan, és ezért indítjuk ezt az első éles piaci tesztet. Mindez része annak, hogy teljesítsük a Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseit."

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklik őket az e területen zajló fejlesztések és újítások. Ezért gondoljuk, hogy a márka üzeneteit és a terméket figyelembe véve, az AdeZ márka a jó választás arra, hogy éles piaci környezetben próbálhatjuk ki az új papírpalackunk prototípusát és annak fogadtatását” - mondta Halász Katalin, a Coca-Cola ‘Nutrition’ kategóriáért felelős európai marketing igazgatója.

A prototípus piaci tesztje fontos lépés a fejlesztés folyamatában, hangsúlyozta a Coca-Cola Europe K+F csomagolási innovációs vezetője, Stijn Franssen.

"A papírpalack próbája felbecsülhetetlen betekintést nyújt nekünk, hogy lássuk, valójában hogyan teljesít csomagolásként, hogyan vélekednek róla, mit éreznek vele kapcsolatban a fogyasztók.”

Az innovációs vezető hozzátette: “Most kilépünk a laborból a való világba. Feltáratlan területen járunk ezzel az új technológiával, menet közben fejlesztjük ki a szükséges műszaki megoldásokat, és ez nagyon izgalmas. A fogyasztók most először ténylegesen új típusú papír csomagolásból fogják tudni megkóstolni egy termékünket.”

A prototípusról készített videó ezen a linken megtekinthető!



A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.