A Bonduelle ezt a kiugró adatot megragadva országos kutatást végzett, hogy felmérje a hazai élelmiszer-fogyasztási szokásokat és az azokra ható tényezőket. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének segítségével összeállított reprezentatív kutatás eredményei szerint kiemelten alacsony a hüvelyesek aránya az étkezésünkben, de a kukorica, a gomba és a brokkoli is háttérbe szorul a mindennapi táplálkozásunkban.
Legnépszerűbb zöldségeink közé sorolhatjuk a burgonyát, valamint a vacsorához fogyasztott paradicsomot és paprikát, ezek sem teszik ki azonban nagy részét – csupán egynegyedét - az étkezésünknek. Ennek valamilyen szinten tudatában is vagyunk: az eredmények szerint a lakosság mindössze közel harmada gondolja úgy, hogy gyakran táplálkozik egészségesen, a döntő többség saját bevallása szerint csak néha/ritkán tesz így. A javasolt napi ötszöri étkezés helyett a háromszori étkezés a leggyakoribb, legtöbben az uzsonnát és a vacsorát hagyják ki, amikor kiemelt szerepet kaphatnának a zöldségek és a gyümölcsök.
A motivációs tényezőket tekintve elmondhatjuk, hogy leginkább azért fogyasztunk zöldségeket, mert egészségesek és finomak, vitamindúsak és rostban gazdagok. A környezettudatosság – főként az élelmiszerpazarlás elkerülésére való törekvés - egyre inkább jellemző a társadalomra, azonban egyelőre nem a zöldségtermesztés kis ökológiai lábnyoma motivál minket a zöldségfogyasztásra, ez az utolsó a listán.
A Bonduelle számára a hosszú távú fenntarthatóság, a gazdaságosság és a környezetre gyakorolt pozitív hatás élvezi az egyik legnagyobb prioritást. A hüvelyesek és zöldségek termesztése kevesebb terhet ró a környezetre, ráadásul széles spektrumot kínálnak tápanyagok, színek, textúrák és ízek tekintetében. Az új Légumio termékcsaládba tartozó tészta formájú zöldségek azt a célt szolgálják, hogy a legkisebbek is nagy kedvvel fogyasszák a legfinomabb hüvelyeseket, miközben a különleges Légumio szószok óriási zöldségdarabokkal teszik vitamindússá az esti vacsorát. Előbbi csicseriborsó-kukorica, vöröslencse-sárgarépa és zöldborsó-cukkini, utóbbi pedig padlizsán & kakukkfű, sárga cukkini & tejszín, cukkini & olíva ízekben kapható októbertől a boltokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.