Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel  recept
Tápiókapuding erdei gyümölcsökkel
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Egyszerű csilis bab recept
Egyszerű csilis bab
Hagyományos resztelt csirkemáj recept
Hagyományos resztelt csirkemáj
Finomfőzelék recept
Finomfőzelék
Profiterol alaprecept recept
Profiterol alaprecept
A legjobb palacsintatészta recept
A legjobb palacsintatészta
Joghurtos kanalas fánk recept
Joghurtos kanalas fánk
Kapros tökfőzelék virslivel recept
Kapros tökfőzelék virslivel
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal recept
Gőzgombóc vaníliasodóval és mákkal
Rakott karfiol (a klasszikus recept) recept
Rakott karfiol (a klasszikus recept)
Csörögefánk recept
Csörögefánk
Egyszerű rakott kel recept
Egyszerű rakott kel
Klasszikus kelkáposzta-főzelék recept
Klasszikus kelkáposzta-főzelék
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros) recept
Töltött szalagos fánk (csokis, vaníliás, lekváros)
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Minestrone recept
Minestrone
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Ajánló

Elég a jó konyha vagy más fortélyok sem ártanak a sikeres étterem érdekében?

Alighanem minden séf álma, hogy egyszer saját éttermet vezessen. Ez ugyanis hatalmas öröm és büszkeség, ugyanakkor nehéz és kimerítő is, hiszen rengeteg dologra kell odafigyelni. Különösen igaz ez, ha kiemelkedően sikeresek szeretnénk lenni, amihez sajnos a főzési tudomány önmagában nem elegendő. Lássuk tehát, hogy mire van szükség ahhoz, hogy az éttermünk kiemelkedjen a tömegből.

Az alapok a konyhában kezdődnek

Hogy az éttermünk elinduljon és megragadja az emberek figyelmét, először az alapokat kell rendbe tennünk. Vagyis olyan konyhát kell életre hívnunk, ami garantálja a kimagasló minőségű ételeket. Ehhez mindenképp szükségünk lesz egy profi és tapasztalt séfre vagy séfekre, akik megadják a kellő kreativitást az éttermünknek. Fontos, hogy a profilunkhoz illő, abban járatos szakácsokat vegyünk fel.

A legjobb séf is csak félkarú óriás, ha nincs körülötte első osztályú csapat. Hogy milyen is egy kiváló csapat? Nos, motivált, lelkes és mindenekfelett összetartó. Pillanatok alatt kaotikussá válik a helyzet a konyhában, ha mindenki másfelé húz. Amikor pedig megvan a főszakács és a team is, ideje összeállítani a menüt. Nem lesz könnyű dolgunk, mert egyszerre kell változatosnak és mégis ismerősnek lennünk.

Hogy meghatározhassuk az éttermünk profilját, és olyan menüsort állíthassunk össze, ami bevonzza majd a vendégeket, ismernünk kell a konkurenciát és a speciális helyi adottságokat. Egy átfogó piackutatás tehát elkerülhetetlen, ha nem akarunk beleolvadni az éttermek tömegébe. Ezek a lépések elengedhetetlenek a sikerhez vezető úton, de nem csak ezekre lesz szükségünk.

Fotó: 123rf.com
Fotó: 123rf.com

A vendégélmény fontossága

Az éttermekkel Dunát lehetne rekeszteni – olyanokkal is, ahol finoman főznek és jók az árak. Azaz: pusztán ezekkel a tulajdonságokkal még nem fogunk kiemelkedni. Arra is szükségünk lesz, hogy valami extrát nyújtsunk azoknak, akik minket választanak. Például udvarias, tapintatos és gyors felszolgálást, aminek köszönhetően mindenki megjegyzi a nevünket. Ezen a téren is kulcsfontosságú, hogy megfelelően válogassuk össze a csapatot. Biztosan mi is ismerünk olyan helyet, ahová már csak a bánásmód miatt is szívesen újra és újra visszamegyünk.

Azzal is fokozhatjuk a vendégélményt, ha valamilyen speciális hangulatot valósítunk meg az éttermünkben. Lehet modern vagy klasszikus, esetleg futurisztikus vagy múltat idéző, a lényeg, hogy olyan legyen, amilyenre nincs példa a környéken. A hangulathoz nagyban hozzájárulhatnak a dizájnelemek, melyeknek természetesen összhangban kell lenni a stílusunkkal.

Napjainkban például igazán menőnek számítanak a retró éttermek. Ha ilyen mellett döntünk, akkor nyugodtan látogassunk el egy bolhapiacra, és szedjük össze a legjobb múltidéző tárgyakat. Az is egy megoldás, ha profi belső építészekkel, lakberendezőkkel vesszük fel a kapcsolatot, akik segítenek megfűszerezni a stílusunkat.

Marketing és hírnév

Azért nyitunk éttermet, mert imádjuk a vendéglátást. És persze azért is, mert vállalkozóként profitban reménykedünk. Sikeresek viszont csak akkor lehetünk, ha az emberek ismernek minket, amihez komoly marketinget kell bevetnünk. Az alapvetésnek számít, hogy jelen vagyunk a legnépszerűbb közösségi oldalakon, és van egy honlapunk is. A weboldalnál viszont keresőoptimalizálásra, vagy röviden SEO-ra is szükségünk lesz, hogy jó helyen szerepeljünk a Google találati listáján. Egy kulcsszókutatás elvégzése után el kell döntenünk, hogy pontosan milyen kifejezésekre szeretnénk előkelő helyet szerezni a Google-ben – ilyen lehet például a retró étterem, az elegáns étterem, vagy az étterem Budapesten. Ezután ehhez kell majd igazítanunk a honlapunk szöveges és egyéb tartalmait. A kulcsszókutatás nehezebb, mint gondolnánk, ezért érdemes lehet megkeresni egy kifejezetten ezzel foglalkozó SEO-ügynökséget.

Ha az emberek éttermet keresnek, általában a Google Térképet veszik elő. Fontos tehát, hogy legyen itt is egy oldalunk, ahol minden adatunk – nyitvatartás, elérhetőség, árkategória – megtalálható. Igyekezzünk jó értékeléseket, minél magasabb pontszámot elérni, mert a szájhagyománynál nem létezik jobb és hatékonyabb reklám.

Innováció és rugalmasság

A vendéglátás már csak olyan piac, ahol villámgyorsan változnak a dolgok. Átalakulhat a vevőkör, gazdasági válság üthet be vagy megjelenhet egy konkurens, ami elszipkázza a vendégeket. Ne üljünk tehát a babérjainkon akkor sem, amikor látszólag minden jól megy! Figyeljünk a visszajelzésekre, ügyeljünk a piaci folyamatokra, és ne féljünk változtatni, ha eljött az ideje.

Lehet, hogy csak a weboldalunk nem elég modern már, vagy éppen új kulcsszókutatást kell igényelnünk, mert a régi kifejezésekkel már nem érjük el az embereket. Az is megeshet, hogy a vendégek ráuntak a menüre, és valami újra vágynak. Ezért is lényeges, hogy olyan séfünk és csapatunk legyen, aki tud és mer kísérletezni, és időről időre képes új trükkökkel, ízekkel előrukkolni.

A sikeres étteremhez sokféle tudás szükséges

Ahogy már a fentiekből is kiderült, egy jól futó és profitábilis étteremhez a főzőtudomány nem elég. Jártasnak kell lennünk marketingben, dekorációban, emberi erőforrás kezelésben, és akkor még a logisztikát vagy a könyvelést és a pénzügyeket nem is említettük. Lehet, hogy mi magunk meg tudunk oldani mindent, de ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább szervezzük ki a feladatok egy részét, hogy biztosan profi kezekben legyen a vállalkozásunk.

(X)

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.