Az nem újdonság, hogy az emberek szeretnek teázni. A felmérések szerint az Egyesült Államokban is egyre többen teáznak. Az viszont már újdonságnak számít, hogy az emberek kezdenek úgy tekinteni a teázásra, mint a kávézásra. A teafogyasztásnak is egyre nagyobb kultusza van, a hagyományos fekete tea mellett szeretnek különlegességeket megkóstolni az emberek.
A fenntarthatóbb hústermelés érdekében az élelmiszeripar olyan adalékanyagot fejlesztett ki, ami a krumpli vagy gabona masszához adva biztosítja azt az állati fehérje mennyiséget, ami a húsokban van. Bár kereskedelmi forgalomban még nem kapható, de lehet nem kell sokat várni erre. Persze aki véres steak-re vágyik, nem kell aggódnia
A kombucha teát,a mit gombával erjeszetnek, nagyon sokan ismerik. A jóslatok szerint jövőre nagy divatja lesz az erjeszett ételek és italok fogyasztásának. Például a savanyú káposztábó, répából erjesztéssel készült krémeknek, italoknak.
Mivel az élelmiszerköltségek tovább emelkednek, a szakácsok új fehérjeforrásokat keresnek. A bogarak remek alternatívákat jelentenek. Talán nem is gondolnád, de a világ 80 %-a fogyaszt rovarokat. Saláta mellé pirított szöcskét, vagy kenyerekbe, sütikbe belesütött rovarokat. Ezek a termékek hamarosan elárasztják az élelmiszerboltok polcait.
Egyre népszerűbb, hogy a kis gazdálkodások egyenesen a vásárlók "asztalára" szállítják a zöldségeket, gyümölcsöket, nem pedig szupermarketeknek adják el őket.
Mivel környezetvédelmi szempontból fontos, hogy egyre kevesebb műanyagot használjunk, ezért az ételrendelés helyett arra szeretnék késztetni az embereket, hogy inkább menjenek be az étterembe. Úgy ugyanis sokkal értékesebb időt tudnak eltölteni (pl. új kapcsolatokat tudnak létesíteni), mintha otthon maradnának, ráadásul így nem kéne műanyag dobozokat és műanyag evőeszközöket használni.
Egyre természetesebb, hogy húsmentes fogásokkal várják a vegetáriánusokat az étteremben. Egyre több a választék, és egyre több fogás épül zöldségek és növényi alapú ételek köré.
Az étel- ital- és vendéglátóipar egyre inkább feladatának tartja, hogy segítsen a kevésbé szerencséseken. Egyre több séf áll be egy-egy segélyszervezet kötelékébe, hogy a közösségi médiás villogások helyett, valós élelmezési problémákkal fogalkozzon: a környezeti katasztrófák áldozatainak, a harmadik világban élők és az éhezők táplálásával.
Az egyre növekvő fogyasztás miatt, itt az ideje egy-egy íz előállításához új, természetes források után nézni: például, az egyik leggyakrabban használt gyümölcsöt, a citromot újabb, citrusos ízű gyümölcsökkel helyettesíteni, mint a kumkvat és a cintron; a kaptárok kifosztása helyett pedig inkább más, természetes alapanyagot keresni a cukor előállításához, és répából, édesburgonyából vagy épp kukoricából generálni az édes ízt.
Jövőre még inkább előtérbe kerül a tudatos táplálkozás, mégpedig tudományos alapokra helyezve. Ez azt jelenti, hogy a séfek és a dietetikusok az eddigieknél szorosabb együttműködésben, az internet és a mobiltechnológia segítségével állítják majd elő a éttermek menüjét, ráadásul fogyasztók egyéni igényeire szabva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.