A túró rudik ma már sokféle változatban elérhetők az üzletek hűtőiben, és ez meg is osztja az embereket, akik hosszan tudnak vitázni arról, van-e létjogosultsága a töltött változatoknak, miért jobb az étcsokoládés, mint a tejcsokoládés, és egyáltalán, melyik márka a legigazibb és legfinomabb.
A lényeg azonban mindig ugyanaz: túróból készült rudacska csokoládéba mártva adja az alapját ennek a hideg édességnek, amelyet azok a szülők is szívesen adnak gyerekeiknek, akik egyébként tartózkodnak az édességvásárlástól. Hiszen a túró egészséges!
Kedvenc édességünk története 1954-ben kezdődött, amikor magyar tejipari szakemberek a Szovjetunióba utaztak az ottani tejipari vívmányok tanulmányozására. Nekik tetszett meg egy ottani édesség, ami kicsi és kerek volt, csokoládé bevonata édes, vaníliás, túrós, vajas tölteléket rejtett. Amikor az általuk túróminyonnak keresztelt terméket itthon is el akarták készíteni, a munkába több szakma képviselőit is bevonták.
A termékfejlesztés, az új forma és összetétel kitalálása mellett az gyártás 1968-as indulásánál már a reklámpszichológia és a csomagolástervezés is fontos szerepet játszott. Így született meg a mára ikonikussá vált pöttyös borítófólia és a név, amelyet akkoriban olyan kétértelműnek éreztek egyesek, hogy bizonyos sajtótermékek nem voltak hajlandók közölni a hirdetéseit. A Szabolcstej mátészalkai üzemében készült túrós desszert azonnal népszerű lett, így a gyártást is ki kellett terjeszteni más üzemekre is, ma pedig már szinte minden tejipari cég készít hasonló terméket – más-más néven, mert az eredeti márkanevet ma csak a FrieslandCampina Hungária Zrt. és a Sole-Mizo Zrt. használhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.