Az amerikai fogyasztók körében már olyan népszerűségének örvendenek az Olipop márkájú szénsavas üdítők, hogy a 8 unciás (0,25 literes) kiszerelésből már többet adnak el, mint a Coca-Cola és Pepsi hasonló termékeiből. A márkát mindössze 6 éve, 2018-ban alapították, és a cég tulajdonosai sem számítottak ekkora sikerre. Az Egyesült Államokban megközelítőleg 25 ezer kiskereskedelmi boltban árulják az Olipop üdítőit, a piaci növekedésüket elnézve pedig nem kizárt, hogy hamarosan Európa, így Magyarországra is megérkezhetnek valamikor.
A Fox Business szerint a márka idén szinte biztos, hogy megduplázza eladásait a tavalyi évhez képest, ami számosítva annyit tesz, hogy várhatóan 500 millió dolláros értékesítéssel zárja majd a 2024-es évet. A természetes édesítőszerrel készülő üdítők alapítója elmondta, hogy nem számítottak ekkora sikerre, és jócskán a várakozásán felül teljesítenek, az pedig meg sem fordult a fejükben, hogy ilyen rövid idő alatt a szénsavas frissítők világának hagyományosan két legnagyobb szereplőjét, a Pepsit és a Coca-Colát az egyik szegmensben leelőzheti a fiatal cég - szúrta ki az Origo.
Érdekesség, hogy az amerikai piacon korábban a Mattel hozzájárulásával már magukénak tudhatnak egy sikertörténetet, ugyanis egy Barbie-témájú ízváltozattal rendelkező üdítőjük a tavalyi sikerfilmre kacsolódva hatalmasat ment a boltokba a maga barackos és krémes ízével. Akkoriban annyira vitték Olipop limitált szériás üdítőit, hogy a Food and Wine szaklap szerint gyorsabban fogyott az egyes üzletekben, mint a tojás. Szakértők szerint az Olipop diadalának kulcsa az volt, hogy "egészséges üdítőként" sikerült a piacon pozicionálni a terméket.
A Pepsi és a Coca-Cola nem lehet nyugodt, ugyanis ha a pénzügyi szakemberek jóslatának hinni lehet, a növekedés nem állt meg itt, az előrejelzések szerint 2032-re a cég nagysága elérheti a 266,8 milliárd dollárt. Ha kíváncsi vagy a cég történetére, arról itt olvashatsz bővebben.
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.