Június elején véget ér a vizsgaidőszak és a középiskolások számára is befejeződik a tanév. A Pénzcentrum utána járt, hogy a nagyobb áruházaknál mennyit lehet keresni diákként, milyen munkakörben alkalmazzák a tanulókat.
A Tescónál országos szinten nagyjából 600 és 1500 fő között mozog havonta a foglalkoztatott diákok létszáma. A cég tájékoztatása szerint a hipermarketnél a diákok létszáma júniustól folyamatosan növekszik és júliusban éri a legmagasabb számot. Ez a normál időszakhoz viszonyítva kb. 80 százalékkal többet jelent.
A legnépszerűbb munkakörök az árufeltöltő illetve a pénztáros pozíciók, utóbbira viszont csak a 18. életévüket betöltött tanulókat veszik van. A diákoknak arra is van lehetőségük, hogy nem áruházi részlegeken adminisztratív feladatok ellátására jelentkezzenek. Például kaphatnak munkát a központi irodában, a személyügyi adminisztrációs központban, valamint a két logisztikai központban is.
A Tesco a fizetésekkel kapcsolatosan úgy nyilatkozott a lapnak, hogy munkakörtől függően, 600-1400 Ft közötti órabérekre lehet számítani a cégnél.
Az Auchannál év közben közel 250 diákot foglalkoztatnak, de ez a szám nyáron körülbelül a duplájára emelkedik. Az áruházlánc egész évben fogad diákokat szakmai gyakorlatra is. Nyári munkára jelentkezőket pedig felvesznek irodai adminisztrációra, árufeltöltésre, de akár a pénzügyi területen is foglalkoztatnak diákokat. A nyári diákmunkán résztvevők a vállalatnál érvényben lévő bértábla szerinti bért kapnak, nincs hátrányos megkülönböztetés a diákok esetében sem. A Pénzcentrum utánajárt, hogy például a cég óbudai áruházába árufeltöltőt keresnek. Az induló bruttó bért 234000-ban határozzák meg a próbaidőt követően. A havi bruttó jövedelem magában foglalja az alapbért, különböző pótlékokat, túlórát, prémiumot, és egyéb béren kívüli juttatásokat.
A Sparnál munkakörtől függően bruttó 900 és 1050 között mozog az órabér. A tanulók többnyire árufeltöltői munkát végeznek.
A Lidl sem pontos számot, sem pontos összeget nem mondott a lapnak, de a diszkontlánc országszerte több száz diákot foglalkoztat.
Az Aldi humánerőforrás stratégiája az, hogy a főállású munkavállalókra fókuszál, éppen ezért kevés diákot foglalkoztatnak, számuk nem éri el a 30 főt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.