Kezdjük az elejétől. Meglátsz egy szimpatikus éttermet, de nem tudod, hogy kedvedre való-e a kínálat vagy, hogy mennyire van a pénztárcádhoz szabva. Fontos, hogy tisztában legyél vele, hogy a vendéglátóhelyeknek kötelességük egy jól látható helyre árlapot kihelyezni. Ha nem találod, érdeklődj a hollétéről. Ha nincs, akkor érdemes inkább továbbállnod és egy másik helyet választanod a további kellemetlenségek elkerülése végett.
Ha ételallergiád van, vagy csak egyszerűen válogatós vagy, de az étlapon nincsenek feltüntetve a hozzávalók, kérdezd a pincért, kell, hogy tudjon felvilágosítást adni. Lehetnek extra kívánságaid is, például, hogy az üdítődbe ne kerüljön jég, vagy ne rakjanak szószt a hamburgeredbe, de azért maradj az ésszerűség határain belül, például ne akarj paradicsommentes paradicsomlevest enni.
Rendelés után elsőként az italokat hozzák ki, ezeket hiteles mérőeszközzel kimérve kell felszolgálniuk, így biztosan annyit kapsz, amennyit majd kifizetsz. A palackozott italokat a vendégek előtt kel kinyitni, hogy azt kapd, amit rendeltél (például ne csapvizet ásványvíz helyett). Ha ezek nem így történnek, és valami gyanúsat tapasztalsz, nyugodtan reklamálj.
Túlsózott, agyonfőzött, égett vagy éppen nyers az ételed? Jogod van másikat kérni. Az éttermek által nyújtott szolgáltatásokra is alkalmazhatók a hibás teljesítés szabályai. Ha a hibát nem tudják kijavítani, és elrontott ételeknél bizony elég nehéz, akkor kötelesek kicserélni. Természetesen akkor is visszaküldheted az ételt, ha nem az van a tányérodon, amit rendeltél. Fontos, hogy azonnal reklamálj, amint észlelted a problémát. Ne azután próbáld visszaküldeni, hogy a felét már megetted.
Mi van, ha meglepetés ér, amikor kihozzák a számlát? Minden tételnek egyeznie kell az árlapon illetve az étlapon szereplő árakkal, ezeken az el nem fogyasztott ételek csomagolási díját illetve az esetleges szervízdíjat is kötelesek feltüntetni. Ha ismeretlen tételt találsz a számlán, reklamálj. Ne fogadj el olyan kifogásokat, hogy emelték az árat, de még nem frissítették az árlapot.
Ha valamit nem találsz rendben, szólj a pincérnek, de ne támadólag, hanem udvariasan. Ha nem tudja, vagy nem akarja orvosolni a problémát, kérd a vásárlók könyvét. Részletesen és pontosan írd bele a panaszodat. Erre az étteremnek 30 napon belül reagálnia kell. A fogyasztóvédelmi hatóság visszamenőlegesen is vizsgálhatja a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.