A McDonald’s friss pénzügyi jelentéséből kiderült, hogy a fogyasztók ma már kétszer is meggondolják, hogy megegyenek-e a gyorsétteremláncban egy hamburgert. Pontosabban erre enged következtetni a cég 1 százalékos forgalomcsökkenésről szóló beszámolója, amire az elmúlt 13 negyedévben nem volt példa annak ellenére, hogy korábban az eladások és a bevétel növekedését jósoltak az idei év második negyedévre – írja a Világgazdaság.
A probléma nem csak a meki régi vendéglátóegységeire vonatkozik. Számtalan új éttermet nyitott az utóbbi időszakban a gyorsétteremlánc, de ők sem muzsikálnak jól, azaz az újonnan nyitott burgerezők sem tudtak javítani a meglévő egységek rossz pénzügyi mutatóin. A csökkenő tendencia egyébként a gyorsétteremlánc minden földrajzi szegmensében érezteti hatását.
Bármennyire is hihetetlen, de a gyorséttermek 0,7 százalékos csökkenésének egyik oka, hogy az amerikai gyalogosforgalom csökkent, így kevesebben térnek be a meki vendéglátóegységekbe is. A Közel-Keletet is magában foglaló földrajzi szegmensben az Izrael és a Hamász közötti háború miatti bojkott veti vissza az eladásokat, de úgy általánosságban az emberek is visszavettek a fogyasztásból, ami annak tudható be, hogy a cég a menü árait is megemelte az elmúlt években.
Ajánljuk még:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.