Babgulyás
Csupacsokis brownie
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Kijevi csirkemell rizibizivel
Klasszikus túrógombóc fahéjas tejföllel
Klasszikus grízgaluska leves
Káposztás tészta egyszerűen
Krémes spenótfőzelék
Mézes-mustáros csirkemell
Zsemlegombóc
Dödölle - az eredeti recept
Tárkonyos csirkeraguleves
Farsangi szalagos fánk
Hagymás rostélyos
Klasszikus stíriai metélt
Kínai szezámmagos csirke
Körömpörkölt csülökkel
Rakott zöldbab darált hússal
Rigójancsi, ahogy mi szeretjük
Dubarry-csirkemell
Érdekességek

Itt a Lidl válasza a GVH vizsgálatára – szerintük jogszerűen jártak el

Ismét a Lidl hozta a legnagyobb bruttó forgalmat Magyarországon /Fotó: Shutterstock
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, azzal az indokkal, hogy a bolt piacelsőségről szóló szlogenje megalapozatlan. A Lidl most reagált a feltevésre.

A Lidl 2023 novembere óta reklámjaiban „az alacsony árak bajnokának” hirdeti magát, mely a GVH álláspontja szerint megalapozatlanul azt sugallja a vásárlóknak, hogy a megvásárolni kívánt termékeket itt szerezhetik be a legolcsóbban.

A Versenyhivatal álláspontja

A GVH szerint kizárólag abban az esetben lehet jogszerűen ilyen állítást tenni, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor objektív, az adott állítást maradéktalanul alátámasztó adatokkal rendelkezik – idézi a GVH álláspontját a Világgazdaság.

Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az eljárás kezdeményezése még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

A Lidl válasza

A Lidl Magyarország álláspontja szerint egyértelműen jogszerűen jártak el: kampányukat a GVH által üzemeltetett, bárki számára elérhető árfigyelő adatbázisra építették, tehát objektív és mindenkinek hozzáférhető adatokra alapoztak.

„Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap” – szerepel a cég közleményében.

Nem ez az első eset

A GVH tavaly is indított eljárást a Lidllel szemben, miután a kiskereskedelmi lánc úgy hivatkozott magára, mint „a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A cég akkori állásfoglalása szerint a reklámot a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Emellett a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online árfigyelő rendszer szerint is a kérdéses időszakban több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak – idézi fel a Világgazdaság.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.