Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral recept
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Retró kókuszkocka recept
Retró kókuszkocka
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw) recept
Amerikai káposztasaláta (Coleslaw)
Dubarry-szelet recept
Dubarry-szelet
Kozáksapka recept
Kozáksapka
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Intelligens krémes recept
Intelligens krémes
Hagymás rostélyos  recept
Hagymás rostélyos
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Pozsonyi kifli recept
Pozsonyi kifli
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Édes bundás kenyér (french toast) recept
Édes bundás kenyér (french toast)
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Érdekességek

Itt a Lidl válasza a GVH vizsgálatára – szerintük jogszerűen jártak el

Ismét a Lidl hozta a legnagyobb bruttó forgalmat Magyarországon /Fotó: Shutterstock
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, azzal az indokkal, hogy a bolt piacelsőségről szóló szlogenje megalapozatlan. A Lidl most reagált a feltevésre.

A Lidl 2023 novembere óta reklámjaiban „az alacsony árak bajnokának” hirdeti magát, mely a GVH álláspontja szerint megalapozatlanul azt sugallja a vásárlóknak, hogy a megvásárolni kívánt termékeket itt szerezhetik be a legolcsóbban.

A Versenyhivatal álláspontja

A GVH szerint kizárólag abban az esetben lehet jogszerűen ilyen állítást tenni, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor objektív, az adott állítást maradéktalanul alátámasztó adatokkal rendelkezik – idézi a GVH álláspontját a Világgazdaság.

Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az eljárás kezdeményezése még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

A Lidl válasza

A Lidl Magyarország álláspontja szerint egyértelműen jogszerűen jártak el: kampányukat a GVH által üzemeltetett, bárki számára elérhető árfigyelő adatbázisra építették, tehát objektív és mindenkinek hozzáférhető adatokra alapoztak.

„Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap” – szerepel a cég közleményében.

Nem ez az első eset

A GVH tavaly is indított eljárást a Lidllel szemben, miután a kiskereskedelmi lánc úgy hivatkozott magára, mint „a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A cég akkori állásfoglalása szerint a reklámot a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Emellett a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online árfigyelő rendszer szerint is a kérdéses időszakban több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak – idézi fel a Világgazdaság.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.