A Lidl 2023 novembere óta reklámjaiban „az alacsony árak bajnokának” hirdeti magát, mely a GVH álláspontja szerint megalapozatlanul azt sugallja a vásárlóknak, hogy a megvásárolni kívánt termékeket itt szerezhetik be a legolcsóbban.
A GVH szerint kizárólag abban az esetben lehet jogszerűen ilyen állítást tenni, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor objektív, az adott állítást maradéktalanul alátámasztó adatokkal rendelkezik – idézi a GVH álláspontját a Világgazdaság.
Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az eljárás kezdeményezése még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
A Lidl Magyarország álláspontja szerint egyértelműen jogszerűen jártak el: kampányukat a GVH által üzemeltetett, bárki számára elérhető árfigyelő adatbázisra építették, tehát objektív és mindenkinek hozzáférhető adatokra alapoztak.
„Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap” – szerepel a cég közleményében.
A GVH tavaly is indított eljárást a Lidllel szemben, miután a kiskereskedelmi lánc úgy hivatkozott magára, mint „a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A cég akkori állásfoglalása szerint a reklámot a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Emellett a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online árfigyelő rendszer szerint is a kérdéses időszakban több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak – idézi fel a Világgazdaság.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.