A veganuary célja, hogy azokat is támogassa, segítse, akik nem szeretnék vagy valamilyen okból nem tudják teljesen száműzni étrendjükből az állati eredetű élelmiszereket, viszont szeretnék csökkenti ezek fogyasztását egészségügyi, fenntarthatósági vagy etikai megfontolásból.
A vegán étkezés a vegetáriánus étrend legszigorúbb formája, azaz aki így étkezik, kizárólag növényi eredetű élelmiszert fogyaszt – így nem csak húst, hanem például halat, tejtermékeket, tojást, mézet sem eszik. Pontos felmérés nem készült, de azt azért tapasztalhattad, hogy a vegán élelmiszerek ára – ha nem is sokkal –, de magasabb a hagyományos élelmiszerekénél. Így sokan vannak, akik, bár szeretnék kipróbálni a vegánságot, anyagi megfontolásból nem teszik. Nekik most segítséget jelenthet a Lidl új kezdeményezése: ugyanis a vállalat januártól tucatnyi termékkel megkezdte a sajátmárkás Vemondo márkanév alá tartozó vegán élelmiszerek árának csökkentését, így azokat ugyanolyan kedvező áron kínálja, mint állati eredetű megfelelőjüket. Mindezzel meg szeretné könnyíteni a növényi alapú termékek elérhetőségét, és valódi választási lehetőséget kíván nyújtani a vásárlóknak árbeli különbségek nélkül.
Ha rendszeresen jársz a Lidlbe, biztosan ismered a Vemondo márkát. A cég még 2020-ban indította el saját vegán márkáját azzal a nem titkolt céllal, hogy szélesebb alternatívát kínáljon a vegán, vegetáriánus és a növényi termékeket előnyben részesítő vásárlók számára. A vállalat tapasztalatai alapján egyre nagyobb a kereslet a vegán termékek iránt, ezért folyamatosan növeli kínálatában a növényi eredetű termékek arányát, így a teljes vegán termékpaletta, valamint azon belül a saját márkás Vemondo termékcsalád választékát is. Emellett az áruházlánc évente több alkalommal indít akciós témaheteket a vegán, vegetáriánus és az alternatív, környezetbarát táplálkozás népszerűsítésére.
Tavaly év elején az áruházlánc megújította beszerzési politikáját és több nemzetközi intézkedést jelentett be a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében. Az ún. Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modell alapján azon dolgozik, hogy 2025-ig a tudatos és fenntartható életmódhoz a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak. Ennek részeként döntött most úgy a Lidl, hogy a Vemondo saját márkás termék árát mérsékli és azonos áron kínálja a hasonló állati eredetű árucikkekkel.
„A tudatos és fenntartható fogyasztás akkor válhat széles körben elterjedtté, ha az azt támogató étrend mindenki számára megfizethető és könnyebben hozzáférhető lesz. Eddig a vegán alternatív termékek jellemzően drágábbak voltak az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint a hasonló állati eredetű termékek. A Lidl ezen szeretne változtatni, ezért úttörő lépésként megkezdtük az árak egységesítését. Mostantól a csökkentett árú Vemondo kínálatunkban megtalálható többek között pizza, toastsonka, szendvicsfeltét, bio zabital, bio zabtejszín, vegangurt, és a pikáns vegán rudacska, a vegán burger, valamint a vegán lasagne is. Bízunk benne, hogy ezáltal egyre többen döntenek a fenntartható alternatívák és így a fenntartható táplálkozás mellett” – emelte ki Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Ha szeretnél kipróbálni pár receptet, a Lidl konyha és Széll Tamás segít benne.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.