A Lidl Magyarország felismerve ezt a szükségletet, már öt éve elkötelezetten támogatja a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetet, annak alapítványán keresztül. A vállalat és a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány közötti együttműködést most újabb egy évvel meghosszabbította. A megállapodás szerint a Lidl havi 8,5 millió forint értékű adománnyal támogatja a kórházat, így egy év alatt több mint 100 millió forint értékben friss, tápanyagokban gazdag élelmiszerrel látja el az intézetben fekvő gyermekeket, elősegítve ezzel gyorsabb felépülésüket. Az együttműködés célja, hogy a gyógyuló fiatalok számára biztosított ételek minősége és változatossága hozzájáruljon egészségük javulásához.
Az élelmiszeradományokat a kórház szakemberei a gyerekek szükségleteinek megfelelően állítják össze, így biztosítva, hogy mindig a legfontosabb alapanyagok álljanak rendelkezésre. Az együttműködés során 2019 óta több mint 240 tonna élelmet juttattak el az intézménybe, amelyben 41 tonna friss zöldség és gyümölcs, 42 tonna friss hús, 30 tonna felvágott és sajt, 42 tonna tészta és rizs, valamint több mint 88 tonna egyéb alapvető élelmiszer szerepelt. Ezen kívül 43 ezer liter gyümölcslé is hozzájárult a gyermekek egészséges táplálkozásához.
„Adományozási programunk célja, hogy a gyógyulófélben lévő gyermekek számára friss és tápanyagokban gazdag élelmiszereket biztosítsunk, mivel ezek kulcsfontosságúak a felépülésükhöz” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. „Az elmúlt évben körülbelül 62 tonna élelmet juttatunk el a kórháznak, amelynek egyharmada friss zöldség, gyümölcs és hús volt, de jelentős mennyiségű felvágottat és sajtot, valamint 18 ezer joghurtot, 8 ezer bébiételt és több mint 5600 liter gyümölcslevet is biztosítottunk.”
Palócz Norbert, a kórház gazdasági igazgatója köszönetét fejezte ki az eddigi támogatásért. Kiemelte, hogy az áruházlánc által biztosított termékek minősége és mennyisége jelentősen hozzájárul a táplálkozással összefüggő betegségek kockázatának csökkentéséhez. „A kórházi étkezések minőségének javítása nem egyszerű feladat, de ezzel az együttműködéssel az otthoni ízeket is visszahozhatjuk, és biztosíthatjuk az egészséges élelmiszerek fogyasztását a kórházban töltött idő alatt” – tette hozzá.
A Lidl példája jól mutatja, hogyan lehet hatékonyan hozzájárulni a közösségek jólétéhez és a gyermekkori egészség javításához egy olyan vállalati program révén, amely hosszú távú elkötelezettséggel és folyamatos támogatással valósul meg. A megfelelő táplálkozás, különösen a beteg gyermekek esetében, elengedhetetlen a gyorsabb gyógyulás és a jobb életminőség elérése érdekében.
Az idén 20 éves Lidl Magyarország társadalmi felelősségvállalási programja azonban nemcsak a Heim Pál Gyermekkórház támogatására korlátozódik. A vállalat célja, hogy kezdeményezéseikkel értéket teremtsenek azokban a közösségekben, ahol jelen vannak. Kiemelt figyelmet fordítanak a magyar családok támogatására, így programjuk elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra összpontosít. Hivatalos támogatóként segítik partnerszervezeteiket jótékonysági programjaik lebonyolításában. Az adományok, amelyeket felajánlanak, országos szinten nyújtanak segítséget a legszegényebb településeken élő családoknak élelmiszerek, ruhaneműk és különféle használati tárgyak formájában. Különös figyelmet fordítanak az élelmiszerpazarlás csökkentésére, és a kivont, de még fogyasztásra alkalmas élelmiszereket partnereik közreműködésével havonta több tízezer rászoruló étkeztetésére használják fel. Emellett 2016-ban elindították a „Telitálka” kezdeményezést, amelynek célja, hogy felhívják a figyelmet a felelős állattartásra és segítsék a nehéz sorsú kisállatok ellátását.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.