Belgiumban már a sör elfogyasztása is szertartás. Nem lehet csak úgy „bedobni egy korsóval”, mint a világ más, a serivást tekintve civilizálatlanabb részein. Elképzelhetetlen, hogy mondjuk, egy Chimay(ejtsd: simáj) márkájú sört korsóban szolgáljanak fel. Vörösboros kehelyhez hasonlatos pohár dukál hozzá.
A Kwaké sem mindennapos. A széles száj után negyedére keskenyedik, majd ismét kiöblösödik a pohár. A gyanútlan sörözőt az utolsó előtti kortynál éri a „kwak”, azaz nyakon önti magát. A különlegesen erős, 9 százalékos alkoholtartalmú italt palackban érlelik. Az öt százalékos magyar sörökhöz szokott jóembert már egy kisebb adag belga nedü is jókedvre deríti. Hát még ha belekóstol a 12 fokos Bushba! A tizenkettő természetesen az alkoholtartalmat jelenti – ez a sör egyébként 5-6 fokon fogyasztandó.
A világ nyolc trappista söréből hét Belgiumban készül. Az ital csak annyiban rokon a sajttal, hogy szintén trappista szerzetesek készítették-készítik. Hatalmas kádakban ledeszkázva érlelik. A lefojtott nedűt pár hónap múlva palackokba töltik, melyekben „tovább él”. Kitöltve dús, zamatos habjában apró buborékok csiklandozzák a nyelvet. Az üveg alján maradt „zacc” az élesztő. Ezt nem érdemes elfogyasztani, mert a gyomorban még órák múlva is dolgozna: szeszt készítene.
Belga kuriózum a gyümölcssör. Valódi cseresznye, meggy, málna keveredik a szintén palackos érlelésű italban. A parafa dugó, illetve a csatos tető alatt még egyszer-kétszer átforr, és csak aztán fogyasztható.
A belgák immár az amerikai piacot is meg akarják hódítani: az Egyesült
Államokban forgalomba hozott sörük címkéjén Brüsszel jelképe, a pisilő kisfiú, a „Manneken Pis” van. A prűd Amerikában mindjárt három szövetségi állam is betiltotta. Ohio, Észak-Kalifornia és Georgia szerint ugyanis szeszes ital címkéje nem ábrázolhat vulgáris vagy erotikus jelenetet. Ha nem gyanakodnánk a versenytársakra, a helybeli gyártók mesterkedéseire, akár meg is ütközhetnénk az amerikaiak bárdolatlanságán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.