Egy állásinterjú előtt természetes, hogy mindenki ideges: Milyen kérdéseket fognak feltenni? Melyik ruhában leszek megnyerő? Meg tudunk állapodni a bérről? – és ez csak néhány, a sok felmerülő kérdés közül.
Trent Innes, a Xero könyvelőplatform volt ügyvezető igazgatója – jelenleg a SiteMinder (a világ legnagyobb szállodakereskedelmi platformja) növekedési igazgatója – szerint kevésbé fontos az, hogy mit csinálsz, sokkal fontosabb, hogy mit nem. Erre a gondolatra alapozva, a szakember az állásinterjúk során mindig alkalmaz egy egyszerű tesztet, ami a tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy remekül működik. Ennek segítségével ugyanis könnyedén eldönthető, hogy valaki megfelel-e az adott szerepkörre, vagy sem.
A The Ventures üzleti podcastben a következőt nyilatkozta az igazgató:
„Interjú előtt elsétálunk az egyik konyhánkhoz, aminek az lesz a vége, hogy egy itallal távozol.
„Ha megvan az ital, visszamegyünk az irodába, túlesünk az interjún, aminek a végén egyetlen dologra figyelek: a jelentkező vissza akarja-e vinni az üres csészét a konyhába?” – árulta el Trent Innes. Hozzátette: „Készségeket fejleszthetsz, ismereteket és tapasztalatokat szerezhetsz, de minden a hozzáálláson múlik. És a hozzáállásról sokat elárul az, hogy valaki elmossa-e maga után a kávéscsészéjét.”
Az üzletember elmagyarázta, hogy ez a viselkedés a céges kultúrába való beilleszkedésről is szól. A Life cikke szerint a csésze visszavitele figyelmességről árulkodik, apróságnak tűnik ugyan, de valójában azt is kifejezi, hogyan vélekedünk a kisebb dolgok elvégzéséről, mennyire vagyunk alázatosak.
Az ügyvezető tehát nagyon fontosnak tartja a vállalati kultúrát, és azt mondja, hogy taktikája bevált, mivel az irodai konyhában mindig rend van.
Trent Innes egy másik, a Rebel Playbooknak adott interjújában azt is elárulta, hogy még egy fontos szabály van nála, amit minden kollégának be kell tartani: nem szabad az íróasztalnál ebédelni – írja a LADbible. Ez azért hasznos, mert így a dolgozóknak közös térben kell enniük, ahol falatozás közben lehetőségük van a kötetlen beszélgetésre. Az ügyvezető hisz a közösség erejében, de ehhez először közösséget kell építeni, a munkahelyen pedig erre a célra az egyik legalkalmasabb hely, az ebédlő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.