Évek óta a Lidl vezeti a hazai boltláncok versenyét, melyben az egy év alatt elért összes bruttó forgalom alapján állítják fel a rangsort. Korábban a Spar volt a piacvezető, ám a német versenytárs annyira elhúzott, hogy szinte megközelíteni sem tudják a többiek.
A Trade Magazin összesítése szerint a Lidl a tavalyi évben összesen 1413 milliárd forintos bruttó forgalmat generált, szemben a 2022-es 1193 milliárddal. A lista második helyén most is a Spar áll, mely a Lidl mellett egyedüliként lépte át az egybilliós bruttó forgalmat, de így is több mint 300 milliárd forinttal van lemaradva az első helyezettől. Külön érdekesség, hogy a Lidl ezt a gigászi eredményt 202 üzlettel érte el, míg a Spar 641 bolttal hozta a saját forgalmát.
A lista harmadik helyén a Tesco áll, melynek ugyanannyi, szám szerint 197 üzlete volt 2022-ben és 2023-ban is, és egyedüliként a legjobb tizenötből nekik csökkent a forgalmuk. A csökkenés nem drasztikus, "mindössze" 3 milliárd forint.
A magyar láncok közül a több mint háromezer egységgel rendelkező Coop áll a legjobb helyen, az összetett negyedik pozícióban, a céget a CBA követi, majd utánuk jön az Aldi, a Penny, az Auchan és a Reál. A nem elsősorban élelmiszert árusító vállalkozások közül a legjobb helyet a DM szerezte meg, az összesített rangsor tizedik pozíciójába fért fel a 208 milliárdos forgalmával.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.