A maró ízű tejet először a piliscsabai Aldi vásárlói észlelték, akik a 1,5%-os zsírtartalmú, saját márkás tej elfogyasztása után égető érzést tapasztaltak a nyelvükön, a nyelőcsőben, később pedig tartós hasfájás jelentkezett náluk. A problémás terméket többen is visszavitték a boltba, az Aldi pedig saját hatáskörében azonnal kivonta a forgalomból az érintett tejterméket.
Az élelmiszerlánc az Indexnek megküldött közleményében arról tájékoztatja a vásárlókat, hogy megkezdték a beérkezett fogyasztói panaszok kivizsgálását és elővigyázatosságból valamennyi magyar Aldiban levették a hűtőpolcokról a 33631-es cikkszámon forgalmazott, L239536 tételazonosítójú, szeptember 1-jei lejáratú 1,5 százalékos ESL-tejet.
Az áruházlánc és a gyártó, a TOLNATEJ Zrt. külön-külön is vizsgálatot kezdeményeztek, illetve szorosan együttműködnek a kivizsgálásban és tájékoztatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt a vizsgálatok eredményéről.
A gyártó a gyártási folyamat során vett mintákat a panaszok után ismételten ellenőrizte, de most sem találtak semmi hibát, azaz a tej sem tisztítószerrel, sem semmilyen vegyszerrel vagy más anyaggal nem szennyeződhetett. Hogy kiderítsék, miért érezhették többen is a maró, csípős ízt, az Aldi a visszavitt, problémásnak jelzett, bontatlan csomagolású termékeket laborvizsgálatnak veti alá.
A cég az értékesítésből kivont termékeknél több üzletben is érzékszervi tesztet végzett és a termékeket megfelelőnek találta.
Az áruházlánc saját hatáskörében független laboratóriumot bízott meg a kivonással érintett ESL-tej teljes körű vizsgálatával, amely során érzékszervi (megjelenés, íz, illat, állomány) és mikrobiológiai paraméterek mellett (leggyakoribb humánpatogének) fizikai-kémiai vizsgálatoknak is alávetik a termékeket (például zsírtartalom, PH).
A gyártó TOLNATEJ Zrt. 12 408 darabot szállított ebből a tételazonosítójú termékből az Aldi biatorbágyi központi raktárába, az Aldi üzletekben pedig 2023. augusztus 5-ig közel 12 000 termék értékesítésre is került. Érdekesség, hogy a piliscsabai fogyasztói panasz beérkezése, illetve az ezzel kapcsolatos sajtóhírek előtt egyetlen vásárlói reklamáció sem érkezett az Aldi ügyfélszolgálatára a jelzett sorszámú tejtermékekkel kapcsolatban.
A vásárlók az érintett, szeptember 1-jei minőségmegőrzési idejű 1,5 százalékos ESL-tejeket bármelyik Aldi-üzletbe visszavihetik, az áruházlánc nyugta nélkül visszatéríti a termékek árát – olvasható az Indexen.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.