Édes bundás kenyér (french toast) recept
Édes bundás kenyér (french toast)
Klasszikus stíriai metélt  recept
Klasszikus stíriai metélt
Aranygaluska vaníliasodóval  recept
Aranygaluska vaníliasodóval
Klasszikus linzer recept recept
Klasszikus linzer recept
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Dubarry-szelet recept
Dubarry-szelet
Mézeskalácsos kuglóf recept
Mézeskalácsos kuglóf
Túróval töltött zsemle recept
Túróval töltött zsemle
Gesztenyés bejgli recept
Gesztenyés bejgli
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Tartármártás házi majonézből recept
Tartármártás házi majonézből
Káposztás tészta egyszerűen recept
Káposztás tészta egyszerűen
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Krémes spenótfőzelék recept
Krémes spenótfőzelék
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral recept
Klasszikus császármorzsa baracklekvárral
Spenótfőzelék fokhagymásan recept
Spenótfőzelék fokhagymásan
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Párolt lila káposzta  recept
Párolt lila káposzta
Mézes krémes  recept
Mézes krémes
Érdekességek

Több magyar terméket vettünk a járvány alatt

vásárlás
Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.

- A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatójukon. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.

Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábbant. Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.

Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.

Benedek Eszter
Benedek Eszter

A megkérdezettek 25,8 százalékuk arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozik a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.

A hazai védjegyek ismertsége mellett a megítélésük is nagyon kedvező. A válaszadók háromnegyedéhez eljutott a Magyar Termék #veddahazait kampánya, amelynek célját 96,6 százalékuk támogatta, hogy hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket védhetünk meg. A #veddazahait kampány egyedülálló módon a magyar terméket gyártó valamennyi vállalat számára csatlakozási lehetőséget biztosított. Ezt a válaszadók 84,4 százaléka megerősítette a megkérdezés során, hiszen egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a #veddahazait kampány minden magyar termék vásárlását támogatja, nemcsak a védjegyesekét.

Támogatás a kereskedelmi láncoktól is

Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a PENNY Markettel kötött először stratégiai együttműködési megállapodást a Magyar Termék Nonprofit Kft. még 2012-ben. Ennek eredményét jól mutatja, hogy a PENNY Marketnek már több mint 500 saját márkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. A hazánkban negyedszázada jelenlévő, országszerte több mint kétszáz üzletet működtető diszkonthálózat elsődleges célja az, hogy lehetőleg hazai beszállítókkal dolgozzon, teljes választékának közel 60 százaléka tőlük származik. Olyan termékkörök is vannak, ahol ez az arány meghaladja a 80 százalékot, mint például a tejtermékeknél, húskészítményeknél, frisshúsnál és az alapvető élelmiszereknél. Szinte minden kategóriájukban található idehaza gyártott áru, a Magyar Termék védjegyeseknél pedig külön jelzik ezt a tényt az akciós kiadványaikban, kommunikációs felületeiken. A Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való együttműködés évek óta nagyon szoros és ezt a jövőben is így tervezik.

Pavlova Olga
Pavlova Olga

A Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég megalakulásakor, 15 éve azonban még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi létrehozójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Pavlova Olga úgy látja, hogy a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon, és folyamatos fejlesztésével újabb és újabb gyártókat tudnak meggyőzni a védjegy megszerzésének fontosságáról.

Használd, komposztáld! – erre buzdít az egyedi, természetes anyagokból komposztálható szívószálat és evőeszközöket készítő Vilhemp jelmondata. A közeljövőben törvényileg is tiltott, egyszerhasználatos műanyag eszközök fenntartható természetes rostszál alapú alternatíváját kínáló cég nemrég vált védjegyhasználóvá. „Olyan megoldást kerestünk, ami megfelel a modern életvitel igényeinek, ugyanakkor a fenntarthatóságnak is eleget tesz. Így született meg a Vilhemp alapanyaga, mely kizárólag természetes eredetű összetevőket tartalmaz. Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készítjük el egyre bővülő termékkínálatukat az általunk kifejlesztett alapanyagból. Innovatív, feltörekvő vállalkozásként fontos számunkra, hogy kifejezzük elkötelezettségünket a hazai cégek sikere iránt. Ezért is örülünk, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthettük vásárlóink bizalmát termékeinkben” – mondta el Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója.

Az egyik legújabb védjegyhasználó a Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft., melynek elődje, a Franck még 1822-ben alakult, és 1911 nyitotta meg cikóriafeldolgozó és pótkávégyártó üzemét a mai Jánossomorján. A gyárat ma működtető vállalat 2021-ben teljesen magyar tulajdonba került, azóta dolgoznak a márka újjáépítésén. Az új csomagoláson a frissen elnyert védjegy is megjelent a dobozokon. „Az új csomagolással azt is jelezni akartuk a vásárlóknak, hogy továbbra is megbízhatnak a nagymúltú és most megújuló gabonakávéinkban. Ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy elnyerjük a Hazai Feldolgozású Termék védjegy használatát” – emelte ki Horváthné Dr. Németh Szabina, a cég kereskedelmi vezetője. A jövőben szeretnének minden kezdeményezésben együttműködni a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amivel még közelebb hozhatják a hazai termékeket a vásárlókhoz.

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.