Sorban az első Szent Miklós ünnepe, ez a nap igazán ki van hegyezve az édességekre. A polcokat feltöltik villámtempóban Mikulás-csokikkal és hasonló kiegészítőkkel, bőséges a választék szinte az összes boltban.
Szereztünk hát 13 darab különböző Mikulás-figurát, melyeket alaposan megvizslattunk úgy, mintha rabosítani készülnénk őket. Számunkra a Mikulás továbbra is egy kissé pocakos, szakállas úriembert jelent, de ez csokiban sehogy nem akar megjelenni, szinte az összes olyan, mintha éppen most szabadultak volna ki a konditeremből egy laza két órás szuperszettezés után.
Különösebb vezérelv nem volt most, került a kosárba 99, de 990 forintos csoki is. Egyetlen közös pontjuk, hogy Mikulást formálnak és csokiból készültek.
Egészen visszafogott csomagolást kapott, méretéből fakadóan mondjuk nagyobb freskókat nem lehet rajta elrejteni. A szakálla mögé rejtőzött Mikulásunk arca feltűnően ráncmentes, lehet ő a fiatal korosztályt képviseli. A ráragasztott leírás alapján legalább 41% kakaóvaj tartalom van benne. Megillatozásánál minden kijön csak a kakaó nem, minden mást rá lehetne fogni, de tényleg. Kóstolásnál azért élménydúsabb történet jön, masszívan tele van cukorral, mert bizony csak úgy cuppogtatja az embert, annyira édes. A kakaó így sem akar megjelenni, a csoki maga inkább elrágós fajta, mint elolvadós.
Ismertebb név, viszont amikor rápillantunk a matricára, ami a leírást rejti, kiderül, hogy ez Tibi csoki valójában, csak álruhába bújtatva. A csomagolás nincsen agyonbonyolítva, egyszerű mikulásos. Egyike azon keveseknek, melyekre nem került semmilyen formában mackó, ezen csupán egy masnira kötött ajándékdoboz fityeg. Szárazanyag-tartalom legalább 30%, csak ennyit találunk a leírásban. Illatra egy lágy csokis élmény fogad. A csoki egészen kellemesen olvad el szánkban, kezdetben meg is van a kakaós vonal, de az utóíz, ami beköszönt kicsivel később, bizony minimum embert próbáló, de inkább szörnyű. Tejszínes, és talán ez tesz be végül az egésznek, ezt nehéz pontosan megfejteni. Ez a Mikulás aligha lesz a lurkók kedvence.
A tojást szinte mindenki ismeri, de bizony a Kinder gyárt Mikulás-sablonba öntött verziót is, amiben mondjuk nincsen elrejtve semmilyen kütyü vagy ajándék. Az összes kakaó-összetevő benne 14, 5%. A csomagolás praktikus, mert a tetején van egy akasztó, amivel felakaszthatjuk szinte bármire. Színében a klasszikus kissé narancssárgás irányt követi, amit a tojásnál megismertünk már. A zsákja csurig, így egy fokkal nyugodtabban nyithatjuk fel. Igazi szarkofágban van, olyan, mintha egy múmiát nyitnánk fel, mikor bontjuk a csomagolást. Illatra hozza, amit a neve elárul, ez bizony igazi Kinder tojás. A belső, fehér réteg menti a mutatványt, önmagában a kakaós réteg nem muzsikál túl fényesen. Az egész túlzottan édes, tipikusan cuppogtatós fajta ez is, sokat nem kívánunk meg belőle egyszerre az biztos.
Tervezésekor sikerült egy kicsit a sárgát túltolni a Mikulás arcán, na de ennyi baj legyen. A leírásból megtudjuk, hogy a kakaó szárazanyag-tartalma 30% legalább. 200 gramm tömény Mikulás-szeretet van előttünk, ez bizony már méretes példány. Illatra sokat nem árul el magából. Olvadásról nem igazán lehet beszélni, a csoki olyan kemény, hogy ezt bizony rendesen el kell rágni. A csavar mégis megvan benne, mert annak ellenére, hogy kissé zord a nyitás, a befejezés annál tutibb. Kellemesen megjön benne a kakaó íze, ami egészen sokáig kitart.
Szintén klasszikusnak számít, ha csokiról vagy kakaóról van szó. Egy igazi giga brand, melytől elvből elvárható, hogy csináljon csokimikulást. A szárazanyagtartalma 25%, ami erős átlagosnak számít a mezőnyben. Illatra csokis, ami kezdetektől tisztán kijön belőle. Nem igazán akar magától olvadni, leginkább darabosan széttörik, miközben harapdálni próbáljuk. Sokkal inkább dominál benne a tejszínes hatás, mint a kakaó, ez ad neki egy fanyar ízvilágot, mellette pedig erősen édes is. Nagy név ide vagy oda, ez bizony eléggé meglepte a csapatot, ennél sokkal többet vártunk.
Ismét egy kosaras Mikulás, ez bizony két fejjel az átlag felett van. Leírásban megtaláljuk, hogy kakaópor 15% van benne. A csomagolás kissé megtévesztő, mert teljesen olyan, mintha Smartiest lapátolna bele a nagyszakállú barát a zsákjába, pedig arról egy pillanatig sincsen szó. Az illatra mindenre hasonlít, csak kakaóra nem, kész szerencse. Hosszas szaglászás után sincsen meg, hogy pontosan mire hasonlít, leginkább valamilyen karamellás keménycukorra. Félve törtünk le belőle egy kisebb darabot, amit nem éppen mosolyogva emeltünk szánkhoz az illatélmény után. Állagra valami egészen újat tudott nyújtani. Egy pillanatig megolvad, aztán átváltozik valami megfoghatatlan szerkezetű anyaggá, ami úgy viselkedik, mint egy szivacs, rejtély. Ízre csoki sehol, de még egy másodpercig sem, ez bizony bődületes kapufának számít.
Táblacsokis verzióban nagy kedvenc a Boci. Szerencsére ők is meglépték a Mikulás-láz adta lehetőségeket és megcsomagolták saját elgondolásukat, melynek 25% a kakaó szárazanyag-tartalma. A szokásos medve mellé ide felférkőzött még egy kis tehénke is, így megvan a teljes Boci-élmény látványra is. Illatra meggyőző, cserébe viszont nagyon kemény. Nem akar olvadni, de annyira, hogy lehet elküldjük a NASA-nak, teszteljék mint hőpajzs. A keménység masszívan kitart, viszont egészen kellemes csokis élményben részesít minket és pöccre olyan, mint a hagyományos Boci csoki.
A mezőny kakukktojása, mondhatni. Már a csomagolásával kilóg a sorból, mivel a sablonos piros köpenyt nemes egyszerűséggel zöldre cserélte, így akár elmehetne Szent Patrik napi ünnepségre is. Meglepő adatot találunk a leírásban, kakaó szárazanyag-tartalom: 50%. Ez bizony masszív győzelem a mezőnyben. Nem árt megjegyezni, hogy ez étcsoki. Sötétebb, mint az átlag, illatra pedig tisztán jön belőle a mentol. Szinte szétrobban, annyira kemény, eeez nagyon kemény. Az íze keserű és mentolos. Ennek fényében akár fogmosás helyett is jöhetne. Illetve ha randi előtt úgy érezzük, hogy zuhan a vércukrunkm ezt simán betolhatjuk, a partnerünk nem fog érezni belőle semmitm csak a frissítő mentolt. Az After Eighthez képest kicsit más, nincs benne az a zselés, krémes töltelék, ellenben így is kicsit megidézi, de teljesen nem másolja azért. Mindenesetre Mikulás formában eléggé bizarr.
A Tibi jó, a Tibi finom vagy valami hasonló volt a szlogen, amit naponta vagy százszor hallottunk régebben. A leírás annyiban segít nekünk, hogy a kakaó szárazanyag-tartalma kereken 33%. Származási helyként Ukrajna van feltüntetve, szóval még az is lehet, hogy egy pár szál cigit is hozott nekünk a mikulás meglepinek. A csomagolás egy rendkívül boldog Mikulást kapott, akinek zsákjában kissé megtagadják a tárgyak a fizika törvényeit, de végül is ki látott rénszarvast repülni eddig? A csoki maga nagyon fényes, ezt tuti polírozták. Illatra kellemes kakaós-csokis, bizalomgerjesztő előjelek. Kellemesen olvadós, sokat nem kell pörgetni szánkban. A vastagságról aligha beszélhetünk, egészen vékony lett a csoki fala. Ízre sokkal dominánsabb benne a rengeteg cukor, amitől jön az édes hatás és a kakaót elnyomja.
Gyerekek nagy kedvence az biztos, mert ahogy megrázzuk, elkezd csörögni. A válasz erre végtelenül egyszerű, Smartiessel van feltöltve az üreges csokimikulás. A matricából megtudjuk, hogy kakaó szárazanyag-tartalma 25%. Fulladást okozhat a kis édesség, egy ilyen gondolat is felkerült rá, így nem árt, ha figyelünk, amikor a kis trónörökös kezébe adjuk. Fólia nélkül is egy egészen igényesen megformált Mikulásról van szó. Illatra nem ad kakaót, ízre pedig sokkal vajasabb, inkább tejszínes irányba megy. Pozitívum a benne elrejtett Smarties. Magáért a csokimikulásért ne vegyük meg, mert bizony csalódni fogunk.
A titkos favorit a tesztcsapatnál, a Milka azért eléggé közkedvelt csoki ahhoz, hogy itt is adjon a minőségre. A csomagolása megkapta a hagyományos lila beütést, de helyet hagytak a Mikulás által hozott pirosnak is. Kakaótartalom 30%, más nincs feltüntetve. Illatra határozottan kakaós. Viszont kóstolásnál egyből kiderül, hogy olvadós és nagyon puha, szinte pillanatok alatt krémessé, lággyá változik. A Milkacsoki-élményt remekül másolja, mintha hagyományos kockázott darabokat darálnánk. Extra benne, hogy előszeretettel tapad a fogainkra, annyira fel tud puhulni. Nincsen túlcukrozva, így nem jön meg a gyilkos édes hatás. A csomagolás lebontása után egy igényesen kidolgozott Mikulás-figurát kapunk, apróság, mégis sokat jelenthet egy gyerkőcnek.
Másfajta koncepciót követ a csomagolás, ajándék vagy mackó sehol, mindössze egy szívet tart kezében a Télapó, melyen a Merci felirat kapott helyet. Szolid egoizmus meg is van, viszont, ami elcsodálkoztatta az egész csapatot, hogy a leírás olyan komplex és igényes, mintha űrrakétát vettünk volna. Kakaótartalma legalább 32%, ez a legfontosabb pontja, ami most minket érint. Illatra annyira nem tudja átadni ezt a csokimennyiséget, de kóstolásnál minden megváltozik. Szinte azonnal elolvad a szánkban, ami egyben extra krémességet is eredményez. Rutinos Merci rajongók egyből a piros kiadással azonosították, amiben a kakaó lágyan jelenik meg, nagyon harmonikus az egész. Összességében érződik, ha áldozunk rá, akkor esélyes, hogy finomabb és teljesebb élményben lesz részünk.
Sikerült duplázni, ez pontosan ugyanolyan förtelmes, mint nagyobb testvére. Ne kínozzunk vele senkit, ha nem akarunk valóban rosszat neki.
Négy Mikulás jutott be a különösen ajánlott kategóriába, melyeknél bebizonyosodik ismét, hogy fillérekért aligha kapunk rendes minőséget. A képzeletbeli dobogó legfelső fokára a következő példányok kerültek: Merci, Boci, Milka, Riegelein.
Őket hajtja a Kinder, ami jellegzetes ízével fogta meg a legtöbb tesztelő önkéntest. Megfejthetetlen, rejtélyes kategória az After Eight jelenlétével született meg, valahogy nem akar ez összeállni a Mikulás hangulattal.
A szégyenfalra pedig ezek a remek példányok iratkoztak fel: Nicole choco, ami kétszer is képes volt elbukni egy teszt alatt. A Nestlé, ami többet nem tudott mutatni egy alsókategóriás modellnél, pedig kicsit magasabban volt az elvárás is vele szemben. Smarties, mert a csoki része egészen borzasztó, egyedüli értéke a Mikulás gyomrában rejlő cukrok. Milk chocholate, olcsó húsnak…
Mosolygásra ad viszont okot némelyik leírás, melyen feltüntetik, hogy naponta 20 grammot együnk csak. Szóval keressük azt a gyereket, aki 5-6 éves, leméri grammra a Mikulást és szigorúan betartja a leírtakat!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.