A fair trade, azaz a méltányos kereskedelem lényege, hogy az általános világpiaci áraktól függetlenül a gyártók olyan árban állapodnak meg a termelőkkel, amely valóban fedezi az előállítás költségeit, illetve, hogy a hosszú távú fejlődés, a fenntartható termelés és az emberi jogok nevében több pénzt juttatnak vissza bizonyos termékek (kávé, tea, kakaó, csokoládé, banán, méz) esetében a fejlődő országok termelőinek. Előírás, hogy a bevételekből fejleszteni kell a helyi közösségeket iskolaépítéssel vagy infrastrukturális beruházásokkal.
A boltban kapható csokoládék előállításához szükséges kakaó legnagyobb arányban Nyugat-Afrikából érkezik, innen származik a világ kakaóbab termésének közel kétharmada. A világ legnagyobb kakaótermelő országa pedig Elefántcsontpart, a maga 33%-os részesedésével.
A legtöbb kakakótermesztő soha életében nem evett csokoládét, ezért nagy szó, hogy Ghánában az 1998-ban alapított Divine csokoládágyár 44%-ban a helyi gazdák tulajdonában van, amelynek fairtrade termékei Nagy Britanniában fontos importcikknek számítanak.
A megfelelő gondozás mellett egy kakaóbab fa 5 évesen éri el termelékenysége csúcsát, és további 5 évig képes ugyanolyan hozamot produkálni.
A követelmények betartását a minősítő szervezetek rendszeresen ellenőrzik, cserébe a termelők és kereskedők a minősítő szervezet logóját marketingcélokra használhatják. A legelterjedtebb a Fairtrade logó, melyek legszigorúbb emberjogi és környezeti követelményeknek felelnek meg, de már azzal is sokat tehetünk az ügyért, ha az olcsóbb UTZ címkés termékeket választjuk, mely hasonló célkitűzéseket tartalmaz, de nem ír elő minimum árat a farmerek termékeiért.
Közeleg a húsvét, a csokinyuszik- és tojások szezonja, így, ha neked is fontos, hogy honnan származik, és milyen körülmények között termesztik és dolgozzák fel kedvenc édességed alapanyagát, akkor válaszd a Lidl Favorina márkájú húsvéti termékeit, amelyek 100% Fairtrade tanúsítvánnyal rendelkező kakaóból készülnek!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.