A történet szerint egy testvérpár véletlenül rábukkan egy régi receptkönyvre, és benne egy fotóra, melyen édesanyjuk – még kislányként – épp bejglit készít a nagymamával. A gyerekek a nagyi receptje alapján titokban elkészítik a finomságot, és ezzel az ajándékkal lepik meg édesanyjukat, felidézve számára a gyermekkorát, a régi karácsonyok emlékét.
A hétköznapi, mégis érzelmekkel teli, mindenki által megélhető történeten keresztül a PENNY az apró emberi gesztusok, az összetartozás, a generációkat összekötő emlékek és a közös élmények fontosságára emlékeztet. A reklám meghitt hangulatát tökéletesen egészíti ki az alatt hallható dal, amelyet, a Punnany Massif énekese, Meszes „Meszka” Balázs énekel. A nosztalgikus hatáshoz az is hozzájárul, hogy a receptkönyv, nem a forgatás kedvéért összeállított és legyártott gyűjtemény, hanem valóban családi örökség, amitől a film a karácsony és a készülődés mellett, szeretteink emlékéről is szól. Éppen úgy hat és „működik", ahogyan a bejgli íze felidézi a gyerekkori karácsonyokat a főszereplő anyuka számára: a történet egy asszociációsort indít el az emberben, a régmúlt karácsonyok és emlékek felé tereli gondolatait, így segít ráhangolódni az ünnepre.
A bejgli valóban a reklám egyik főszereplője, hiszen túlmutat, azon, hogy egy sütemény, a családi karácsonyok jelképévé válik. Régen, már nagyanyáink idejében is tulajdonítottak a bejglinek különös jelentőséget, ennek köszönhető, hogy hagyományosan a mai napig mákos, illetve diós töltelékkel készül. A néphit szerint ugyanis a mák bőséget, gazdagságot, termékenységet hoz, míg a dió megvéd az ártó szellemektől és a balszerencsétől. A PENNY reklámfilmjében a bejgli érzelmi többlet jelentést hordoz: kifejezi a szeretetet, mosolyt csal az arcokra, összehozza a családot, emlékezteti őket szeretteikre és ezáltal teljessé teszi a karácsonyt.
„A karácsony egy meghitt pillanat, amit a családunkkal, a szeretteinkkel töltünk együtt; ilyenkor kicsit mindannyian visszaröpülünk az időben, a saját gyermekkorunk karácsonyait is megidézzük. Ugyanakkor az egész ünnepi készülődésnek van egy titokzatossága és izgalma. Ennek a hangulatát is szerettük volna megjeleníteni a filmben” – fogalmazott Varga Noémi, a PENNY stratégiai marketing osztályvezetője.
Karácsonyi reklámjával az üzletlánc az ünnepi készülődés és ajándékozás hétköznapi, emberi oldalára akarja irányítani a figyelmet. Arra, hogy mit jelent meglepni a másikat; hogy mi adja az igazi értékét egy ajándéknak; és hogy a közös családi emlékek és „tradíciók” mennyire meghatározóak, mennyire részét képezik az ünnepnek.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.