Tavaly rekordot döntött a téli ünnepek szezonális édességeinek forgalma. 3,4 milliárd forintért 656 tonna édes ajándékot vásároltunk csak a novemberi-decemberi időszakban.
A legjobban a hagyományos csokoládé Mikulás figura fogy, amelyből tavaly mintegy 432 tonnányit adtak el; 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Érdekesség, hogy amíg gyerekkorunkban nagy sláger volt a csokiból készült karácsonyfadísz, addig az összes ünnepi csokivásárlásnak mindössze 3 százalék jutott ezeknek a termékeknek. Tavaly pedig már csak 2 százalékot áldoztunk erre. Megállapítható tehát, hogy ezek a díszek kezdenek kimenni a divatból.
A legtöbben nagy üzletekben, leginkább hipermarketekben veszik meg a Mikulás ajándékokat, hiszen nagy a választék, sok a promóció és a kihelyezés is jól áttekinthető. A hipermarketek tavaly is elvitték az ünnepi édességek értékben mért forgalmának több mint felét, azaz 52 százalékát.
Sem a kicsi, sem a nagy, a közepes méretű csokoládé mikulások a legkelendőbbek. A körül-belül 20 cm-es, 60-100 gramm körüli Mikulások a legkeresettebbek, a vásárlók háromnegyede ilyet vásárol, míg az óriás méret kevésbé népszerű, csupán a 8% vásárolna ilyet.
A legkedveltebb szaloncukor-ízesítések a zselés, a marcipános, az alkoholos (pl. rumos-diós) és a trüffeles/csokoládékrémes, de nem sokkal maradt le a karamellás és a kókuszos ízesítés sem. A legnagyobb kíváncsiság egyértelműen a feketeerdő (torta) ízesítésű szaloncukrot övezi, ezt próbálnák ki a legtöbben (41%), de a mákos (25%), a trüffeles/csokoládékrémes (23%) és az alkoholos (21%) ízesítéseket is szívesen megkóstolnák azok, akik még nem ismerik. A konzum szaloncukor a legkevésbé népszerű (nem kedvelik és nem is szívesen próbálnák ki).
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint egyre inkább a kis kiszerelésű, de magas minőségű termékeket keresték a vásárlók a karácsonyi édességek között, miközben a bevonós termékek iránti kereslet fokozatosan csökkent. „A Szövetség egyik legnagyobb vívmányának azt tartjuk, hogy a szezonális vásárlásokon egyértelműen meglátszik az elmúlt tíz év, amit a valódi csokoládé kommunikációjára fordítottunk. A valódi csokoládéból készült figurák értékbeli részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, ma viszont már 93 százalékos részesedéssel büszkélkedhetnek. A bevonómasszából készült figurák ezzel párhuzamosan jóformán eltűntek a kereskedelemből.”
A Magyar Édességgyártók Szövetsége idén immár ötödik alkalommal adja át az Édesiparért díjat. Ezt a díjat mindig egy olyan személy kapja, aki kiemelkedően fontos a hazai édesipar számára, vagy azért, mert munkájával és tehetségével az elvárhatónál többet tesz közös céljainkért, vagy mert termékeivel segít a hazai édességgyártás ismertségének, jó hírének öregbítésében. Idén a díjat a chocoMe Kft. alapító-tulajdonosa, Mészáros Gábor kapja, aki számos rangos nemzetközi csokoládéverseny első díját megnyerte már. Gábor szinte minden fontosabb kiállításon és versenyen részt vesz, és nem túlzás azt mondani, hogy az ő példáját látva, az ő bátorítására kezdtek más hazai csokoládékészítők is benevezni termékeikkel ezekre a versenyekre, sok esetben sikerrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.