Az elmúlt tíz évben jelentősen, 43 százalékkal csökkent a magyarországi üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán - közölte a szövetség kedden az MTI-vel.
Azt írták, a meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalória tartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül 2010 és 2020 között.
Mindemellett a cégek tudatos fogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat, hogy egyre többen válasszák az alacsony energia tartalmú vagy kalóriamentes italokat - tették hozzá.
Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt, teljes energia (kalória) mennyiségének - hívták fel a figyelmet.
"A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére egy figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés. Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is" - idézték a közleményben Nagy István agrárminisztert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.