Míg mindkét margarin alapvetően a vaj alternatívájaként szolgálhat, érdemes jobban megismerni a különbségeket, ezáltal mindig a megfelelő típust választhatjuk a sütéshez vagy éppen a szendvicshez.
A sütőmargarin egyik fontos jellemzője, hogy magasabb zsírtartalommal rendelkezik, ezért jó választás omlós tészták és leveles sütemények készítéséhez, ugyanis a zsír segít a rétegek kialakulásában, így az elkészült tészta tökéletes állagú lesz.
Emellett a sütőmargarin másik fontos tulajdonsága, hogy magasabb a füstpontja, ennek köszönhetően, forró hőmérsékleten is stabil marad – ezért is működik olyan jól a süteményekben – tájékoztatott a Nébih.
A kenőmargarinnak a sütőmargarinnal szemben, alacsonyabb a zsírtartalma, és jellemzően több vizet tartalmaz. Ennek köszönhetően tökéletes választás szendvicsekhez, pirítósra, hiszen könnyen kenhető. Süteményekhez viszont, ha lehet, ne használjunk kenőmargarint, mert a víztartalma miatt a nyers tészta lágyabb lesz tőle, ezért könnyen szétfolyhat, sütés után pedig törékenyebb és keményebb végeredményt kapunk, és ugye nem ez a célunk.
Amennyiben a fentiek ellenére mégis kenőmargarint választunk a süteménykészítéshez, akkor mindig ellenőrizzük az adott termék zsírtartalmát! Léteznek ugyanis 60 százalék feletti zsírtartalmú margarinok, amelyekkel azért jobb eredményeket lehet elérni.
Összességében tehát, míg a kenőmargarin nagyszerű választás reggelire, szendvicsekhez, a sütéshez érdemesebb sütőmargarint használni, amelynek köszönhetően sokkal finomabbak lesznek a sütemények.
Margarint először 1869-ben készítettek III. Napóleon francia császár kérésére, aki a haditengerészet élelmezésére egy olcsó, a vajat helyettesítő, ám kevésbé avasodó zsiradék előállítását rendelte meg. A pályázatot Hippolyte Mège-Mouriès (francia kémikus, gyógyszerész) nyerte meg „margarin” nevű termékével, amit eleinte marhafaggyúból és tejből készített. A végterméket a margarinsavról margarinnak nevezte el (a görög „margaron” szó jelentése „gyöngyház”, ami a margarinsav színére utal).
A margarin ipari előállítása 1872-ben kezdődött; a termék ekkor került kereskedelmi forgalomba. A margarinokban rejlő széles körű felhasználási lehetőségek felfedezése és a gyártók tisztán növényi alapanyagra történő áttérése viszont csak az 1950-es években indult be igazán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.