Mézes krémes  recept
Mézes krémes
A legfinomabb sütőtökkrémleves recept
A legfinomabb sütőtökkrémleves
Intelligens krémes recept
Intelligens krémes
Holstein szelet recept
Holstein szelet
Hagyományos tejes kifli  recept
Hagyományos tejes kifli
Mátrai borzaska recept
Mátrai borzaska
Túróval töltött zsemle recept
Túróval töltött zsemle
Dubarry-szelet recept
Dubarry-szelet
Rántott karfiol recept
Rántott karfiol
Máglyarakás kalácsból recept
Máglyarakás kalácsból
Kijevi csirkemell rizibizivel  recept
Kijevi csirkemell rizibizivel
Elronthatatlan kocsonya  recept
Elronthatatlan kocsonya
Almás pite - a hagyományos recept recept
Almás pite - a hagyományos recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük recept
Brokkolikrémleves, ahogyan mi szeretjük
Klasszikus paprikás krumpli lecsókolbásszal recept
Klasszikus paprikás krumpli lecsókolbásszal
Mézes-mustáros csirkemell recept
Mézes-mustáros csirkemell
Sárgaborsóleves füstölt hússal recept
Sárgaborsóleves füstölt hússal
Mákos guba  recept
Mákos guba
Csokis muffin  recept
Csokis muffin
Paradicsomos lencseleves recept
Paradicsomos lencseleves
Érdekességek

Ha ezeket látod, menekülj az étteremből! 10 intő jel, hogy rossz helyet választottál

Rossz étterem élmény /Fotó: Shutterstock
Számtalan apró jel árulkodik arról, hogy milyen lesz az étel és a kiszolgálás egy-egy étteremben. Ha figyelünk ezekre, akkor elkerülhetjük, hogy szó szerint rossz szájízzel távozzunk a vendéglőből.

Aki sokat jár étterembe, bizonyára zsigerből érzi, melyik hely lehet jó és melyik az, amelyet messziről érdemes elkerülni. Azok viszont, akik ritkán, csak különleges alkalmakkor ülnek be ebédelni vagy vacsorázni, könnyen belefuthatnak valami kellemetlenségbe. Számukra különösen fontos, hogy az adott alkalom tökéletes legyen, azonban nem lehetetlen elkerülni a rossz szituációkat.

Néhány árulkodó jel ugyanis már az elején leleplezi azokat a helyeket, melyeknek a küszöbét sem szabad átlépni.

Ha sok a rossz értékelés, az nem lehet véletlen /Fotó: Shutterstock
Ha sok a rossz értékelés, az nem lehet véletlen /Fotó: Shutterstock

1. Rossz Online vélemények, netes értékelések

Ma már szinte elmaradhatatlan lépés az éttermek kiválasztásánál, hogy megnézzük, miket írnak az interneten. Számtalan helyről készül élménybeszámoló cikk, de a Google Térképen is rengeteg értékelést találhatunk. Egyesek csupán csillaggal, mások hosszú bejegyzésben mondják el a véleményüket az adott helyről, sőt képekkel is illusztrálják a belső tereket, az elfogyasztott ételeket.

Minél több az értékelés, annál pontosabb képet kaphatunk az adott helyről, ám így is érdemes fenntartással kezelni ezeket a netes véleményeket, mivel nem vagyunk egyformák, és ami valakinek tetszik, másnak kizáró tényező lehet. Az online értékelések olvasásakor figyeljünk az ismétlődő kifejezésekre, problémákra, ugyanis ha sokszor, sok embernél visszatérnek, akkor vélhetően igazak lehetnek.

Ha koszos, szemetes a bejárat, bent se lehet nagyobb tisztaság /Fotó: Shutterstock
Ha koszos, szemetes a bejárat, bent se lehet nagyobb tisztaság /Fotó: Shutterstock

2. Szemetes, piszkos a parkoló, az étterem bejárata

Fontos az első benyomás, és a vendég először az étterem bejáratával, ha autóval érkezik, akkor pedig a parkolóval találkozik. Már az is árulkodó, hogy mennyire könnyű megállni ott a járművel, de beszédes az is, hogy mennyire tiszta a parkoló. Rendszeresen ürítik-e a kukákat, takarítják-e az étterem bejáratához vezető utcarészt? Nem biztos, hogy általánosíthatunk, de ha szemetes az étterem előtti rész, akkor lehet, hogy belül sem ügyelnek annyira a higiéniára.

3. Túl sok reklámtábla

A színes feliratok azok, amelyek becsábítják a vendégeket, azonban egyesek szerint nem lehet véletlen, ha túl sok reklámtáblára vagy akcióra van szüksége egy vendéglőnek. Megszokhattuk már, hogy hangzatos szlogenekkel hirdetnek éttermeket vagy fogásokat, de ahogy a jó bornak sem kell cégér, úgy a "világ legjobb hamburgerét" sem biztos, hogy külön reklámozni kell. Szintén gyanús, ha hatalmas akciót és leértékelést hirdet egy vendéglő, akárcsak az, ha az újranyitást reklámozza. Vajon miért kellett bezárni?

4. Ragadós felületek, piszkos poharak

Nincs semmi, ami jobban árulkodna a higiéniai hiányosságokról, mint az, ha ragad a padló, a szék, az asztal vagy az étlap, és foltosak a poharak, az evőeszközök. Ez az, amit nem kell magyarázni, hiszen ha a vendégtér koszos, ha nem törődnek azzal, hogy makulátlan legyen, amivel a vendég érintkezik, akkor a hátsó területek és a konyha sem lehet sokkal tisztább...

A koszos mosdó láttán ne gondolkozzunk, azonnal távozzunk! /Fotó: Shutterstock
A koszos mosdó láttán ne gondolkozzunk, azonnal távozzunk! /Fotó: Shutterstock

5. Romos, koszos WC

A mosdó is rengeteg mindent elárulhat egy étteremről. Nemcsak azt érdemes megnézni, hogy mennyire tiszta, hanem hogy milyen állapotban van. Ha ugyanis régi a berendezés, esetleg törött, repedezett a csempe, a csésze és a mosdókagyló, ha láthatóan nincs felújítva, akkor az étterem többi részére sem biztos, hogy költöttek az utóbbi időben. Ha pedig láthatóan és érezhetően koszos a mosdó, ne gondolkodjunk, hanem távozzunk!

6. Bunkó pincérek

Mindenkinek lehet rossz napja, hiszen emberek, nem pedig gépek vagyunk, azonban a rossz kiszolgálás rá tudja nyomni a bélyegét az egész étkezésre. Ha flegma, tiszteletlen vagy bunkó a pincér, akkor lehet bármennyire is finom az étel, tiszta az étterem és a mosdó, a végén nem fogjuk jó szívvel ajánlani az adott helyet. Ugyanez fordítva is igaz, hiszen egy közepes kiszolgálást is jobbnak láthatunk, ha a pincér érezhetően figyel ránk.

Ha a vendégek panaszkodnak, az is egyértelmű jele a rossz étteremnek /Fotó: Shutterstock
Ha a vendégek panaszkodnak, az is egyértelmű jele a rossz étteremnek /Fotó: Shutterstock

7. Elégedetlen vendégek

Biztos, hogy többen is átpillantottunk már mások asztalára, hogy meglessük, miket rendeltek. Nos a vendégtársaink reakciói is árulkodóak lehetnek, hiszen ha többen is régóta várakoznak az üres asztal mellett ülve, esetleg még az italaikat sem kapták meg, az a kiszolgálás nem megfelelő minőségére utalhat. Szintén "vörös jelzés", ha meghalljuk, hogy valaki elégedetlen az ételével, mondván nyers vagy hideg, esetleg nem is azt kapta, amit rendelt.

8. Ha meghalljuk a mikró csilingelését

Legyen bármi is az oka annak, hogy megmelegítik az ételt, a mikró használata semmiképpen sem jó előjel. Legyen szó bármilyen fogásról, ha étterembe megyünk, azt szeretnénk, hogy ezeket frissen készítsék el.

9. Rossz a kávé

Habár sokan ezzel zárják az étkezést, van hogy egy kávéval nyitjuk az ebédet. Nem rossz taktika ez, ha fel szeretnénk mérni, hogy milyen a kiszolgálás és a konyha. Bármennyire is egyszerűnek tűnik a kávéfőzés, számtalan ponton el lehet rontani, és ezért remekül árulkodik magáról az étteremről is. Ha keserű, vagy túlságosan vizes, esetleg hidegen kapjuk meg, akkor az nem sok jót vetít előre az ételekkel kapcsolatban.

Nem jó jel, ha túl sok az opció az étlapon /Fotó: Shutterstock
Nem jó jel, ha túl sok az opció az étlapon /Fotó: Shutterstock

10. Mindent kapni

Furán hangozhat, de egy étterem esetében a túlságosan bőséges választék nem feltétlenül a minőségi kiszolgálásról árulkodik – olvasható a Daily Meal cikkében.

A portál idéz egy mondást, miszerint aki mindennek mestere, valójában semmihez sem ért, és ez pontosan igaz a vendéglők esetén is. Ha ugyanis szendvicseket, pizzákat, hamburgereket, tésztás, húsos és vegán fogásokat, tenger gyümölcseit és grillételeket, valamint számtalan desszertet is kínálnak, akkor valószínüleg sok az előre bekészített, vagy gyorsfagyasztott alapanyag. Egy rövid menüsor szinte garantálja, hogy mindent frissen készítenek.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.