Van úgy, hogy egy szelet csokoládénak vagy illatos süteménynek nem tudunk ellenállni, és szerencsére nem is kell. Legalábbis nem minden esetben. A francia biokémikus és bestselleríró, Jessie Inchauspé egy, a közösségimédia-oldalakon elérhető podcastban elmondta, melyik az az egyetlen időpont a nap folyamán, amikor érdemes lehet beiktatni egy falatnyi örömöt, és bátran elfogyasztani a megkívánt édességet. A glükózistennőként is emlegetett francia írónőnek egyébként több, magyar nyelven is megjelent, könyve foglalkozik a cukorbevitel kérdésével, mindegyikben hasznos tanácsokkal látja el olvasóit a vércukorszint egyensúlyban tartására. Lássuk, ezúttal milyen tippet kaphatunk tőle.
Jessie a podcastban a beszélgetőpartnerének elmondta, mikor csábulhatunk el egy kis nassolásra, úgy, hogy a legkevesebb kárt okoznánk a szervezetünkben.
Ahhoz, hogy a cukros ételek elfogyasztásával termelődő boldogsághormon, a dopamin hatását maximálisan kiélvezhessük, és ez a legkevesebb negatív hatással legyen a szervezetünkre, a legjobb, ha az adott édességet ebéd után, desszertként fogyasztjuk el.
Az írónő azt is elárulta, mi az az időpont, amikor viszont SOHA ne együnk édességet. Az ébredés után, éhgyomorra elfogyasztott cukros étel, ideértve a sokak számára reggeliként szolgáló péksüteményeket, hosszú távon komoly kárt okoz a szervezetben.
A szénhidrát ugyanis emésztéskor glükózmolekulákká alakul, amelyek egyenesen a véráramba jutnak, és hirtelen vércukorszint-emelkedést okoznak. Ám nagyjából egy-másfél órával később ugyanilyen hirtelen le is esik a vércukorszintünk. Ekkor erőteljes sóvárgás tör ránk még több cukor elfogyasztása iránt, így gyakorlatilag egész nap fel-le ugrálhat a vércukorszint. Rendszeresen előfordulva ez inzulinrezisztenciához, sőt cukorbetegséghez vezet, és kialakul a cukorfüggőség is.
A legjobban tehát akkor járunk, ha általában kerüljük a cukros ételek fogyasztását, ám ha mégis elfogyasztunk valamilyen finomságot, akkor azt ebéd után tegyük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.