Az étteremben dologzó emberek munkája sokkal bonyolultabb, mint amilyennek tűnhet. Egy pontosan működő terv alapján mehet csak flottul a kiszolgálás, így próbáld meg megkönnyíteni a munkájukat azzal, hogy figyelsz, hogy ne kövesd el az alábbi hibákat.
Ha eszel egy-két falatot az ételedből, rájössz, hogy nem ízlik, és ezt udvariasan közlöd a pincérrel, igyekezni fog, hogy megoldja a problémádat, hiszen senkinek sem érdeke, hogy rossz szájízzel hagyd el az éttermet. Ezzel ellentétben, ha behabzsolod a fogás felét, majd közlöd, hogy nem a te ízvilágod, abban a reményben, hogy vígaszdíjként törlik a számládról az ételt, nem túl elegáns.
A pincéreknek tényleg minden perc számít, így abszolút udvariatlanság az asztalodhoz rendelni a kiszolgálót, hogy végighallgassa, ahogy a lazac és a csirke között örlődsz. Ennyi idő alatt már rég kivihette volna a mustárt a másik asztalnál ülő párnak, akik már igen elborult arckifejezéssel tekintgetnek felé.
A pincérek nem a szolgáid. Valakinek fel kell vennie az asztalon hagyott koszos papírzsepit, és ha már a tiéd, igazán megtehetnéd te is. Grátisz tanács: damaszt szalvétába nem fújunk orrot.
Minél kevesebb asztala van a felszolgálónak, annál kevesebb jattot tud keresni. Ha az étkezés után még fél óra-óráig ott üldögélsz, az ő idejét rabolod, és neki kerülsz pénzbe. Továbbá természetesen borítod az egész foglalási rendet, ezért számos helyen udvariasan továbbállásra buzdítanak- érthető okokból.
Ha egy étterem este tizenegykor bezár, nem illik megjelenni háromnegyed tizenegykor közölve, hogy vacsorázni szeretnél. Több mint valószínű, hogy a személyzetnek nehéz napja volt, és még így is rengeteg takarítanivaló vár rájuk mielőtt hazamehetnének. Ne nehezítsd meg a napjukat, azzal, hogy tíz perccel a zárás előtt betoppansz.
Értjük, hogy tele van a hely, és szeretnél lecsapni az egyetlen szabad asztalra, de várj addig, amíg a személyzet eltakarítja az előző vendégek maradékait. Ha odaülsz a koszos asztalhoz, nem fognak előbb kiszolgálni, ráadásul megnehezíted a pincérek munkáját, azzal hogy az asztal közelében tolongsz.
Ne tegezd, ne hívd a nevén, és főleg ne érj hozzá - legyél legalább olyan tisztelettel a kiszolgáló személyzet felé, mint ahogy azt elvárnád tőlük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.