A múlt évben a bevásárlások során a legtöbbet, 292 milliárd forintot feldolgozott húsra költöttük - írja a Világgazdaság. A sonka, a szalámi és a virsli iránt is nőtt a kereslet, emiatt pedig 6 %-kal nőtt a húskészítmények forgalma.
Hazánkban (is) sörforradalom zajlik, ami magával hozza a prémium- és szuper prémium, illetve az ízesített és az alkoholmentes termékek robbanásszerű növekedését. Ez pedig azt eredményezte, hogy a kiskereskedelmi sörértékesítés tavaly 11 %-kal 150 milliárd forint fölé ugrott.
A „dobogó” harmadik fokán a sajtok következnek, melyek forgalma 5 %-kal 102 milliárd forintra nőtt. A negyedik és az ötödik helyen pedig erőteljes növekedéssel a szénsavas üdítőital és az ásványvíz végzett. Az előbbire 12 %-kal, az utóbbira 10 %-kal fordított többet a magyar lakosság. Valószínűleg mindkét kategória növekedéséhez hozzájárult a különösen meleg nyár – tavaly ugyanis többször is hőségriadót rendeltek el a nagy meleg miatt.
A felmérése szerint egyébként a legtöbbet szuper- és hipermarketekben vásároltunk. 43 százalékpontot a 400–2500 négyzetméteres, 25 százalékpontot pedig a 2500 négyzetméter feletti boltok értek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.