Hatalmas vaktesztnek vetettünk alá 11 különböző marcipánnal töltött vagy ízesített szaloncukrot. Annak érdekében, hogy teljes legyen a kép, befogadtuk a marcipán ízű termékeket is.
18 rendkívül bátor, elszánt, rendíthetetlen és vakmerő önkéntes vállalta a tesztet, ahol egy csomagolásmentes, pucér szaloncukor-kínálatot kellett végigkóstolniuk. 10 ponttal (5 a csoki ízére, 5 a marcipán ízére) jutalmazhatták maximálisan az édesséfeket, így értelemszerűen a legmagasabb pontszám 180 lehetett.
Klasszikus papír-fóliacsomagolást kapott, ami azoknak kedvez, akik szeretnek nosztalgiázni. Arany színben pompázik, nagyon csecse. Ízre nem túlságosan édes a csoki, míg a marcipán íze egyértelműen nagyúr. A tesztcsapat szinte döntő többséggel rajongott érte, mindössze egyetlen negatív értékelést kapott.
145 pont - 6300 ft/ kg
Egészséges félelemérzet járja át szervezetünket, amikor kimérős szaloncukrokat vásárolunk. Ez hatványozottan érvényes, ha mindezt egy eldugott kisboltban tesszük. Ártatlan angyalka mereszti ránk mandula szemeit a piros-arany színben úszó csomagolásról. Kóstolva jön az igazi pokol. A csoki és a marcipán rész is értelmezhetetlenül vacak. A töltelék íze olyan, mintha parfümöt nyalogatnánk egy műanyag flakon külsejéről.
43 pont - 999 ft/ kg
Abban az esetben, ha nem szeretnénk karácsonykor sem kerekedni, mint a Hold, akkor választhatunk diabetikus szaloncukrot is. A vélemények egyöntetűen azt mutatják, hogy ízre nem rossz, viszont a marcipán felfedezhetetlen benne. Helyette éreztek nugátot, bonbont és mogyorót is. A belső töltelék kellemesen krémes.
94,5 pont - 6000 ft/ kg
A csomagolása kifejezetten ízléseses. A cukrok csomagolása olyan majdnem, mint a Stühmer esetében, csak más rajta a felirat. A tesztcsapat döntő többségben jóra értékelte, de volt, akinek túlságosan édes volt. A csokiréteg kifejezetten vastag, ennek ellenére mégis a marcipán íze a domináns.
120 pont - 6700 ft/ kg
De ja vu érzést kelt az emberben, mikor rápillant a csomagolásra. Ugyanaz a végtelenbe és vissza révedő angyalka pislog rajta, mint a kisboltból beszerzett rémálmon. Jobban megvizsgálva félő, hogy ugyanarról van szó. Ízre a vélemények között megjelent a parfüm és a pacsuli mellett a mosószer jelző is, de a lényeg, hogy ez is pillanatok alatt közutálat tárgyává vált. Az egész gyalázatosan édes, ízében viszont sehol nincsen marcipán.
54 pont - 1230 ft/ kg
Kimérős kivitelben is lehet szaloncukrot venni a legtöbb ALDI üzletben. A csomagolásán egy aranyszínben úszó falu látképét kapjuk, amit egy koszorú fog közre. A marcipánt többen műízűnek találták, de többen megjegyezték, hogy a csokibevonó eléggé kemény. A csoki hatalma felett itt is diadalmaskodik a marcipán, annak íze jobban dolgozik.
101 pont - 999 ft/ kg
Kétfajta színt volt szerencsénk beszerezni a Szamos kimérős szettjéből. Arany és piros pompában úszik, és ez is a papír plusz fólia technikára esküszik. Ízre kifejezetten harmonikus. A csoki és a marcipán is kellemes ízű, viszont utóbbi dominánsabb. Nincs benne eltúlozva a cukrosság, nem leszünk egy maréktól azonnal cukorkómásak.
124,5 pont - 5500 ft/ kg
Plázában is lehet venni szaloncukrot szerencsére. Szintén kimérve terjesztik, így kár lenne nagyon belelkesedni tőle. Ízre igazi kaméleon ez a fajta. Van, aki meggyes ízeket érzett benne, van, aki tisztán műanyag ízűnek érezte, de volt, aki úgy jellemezte, hogy színtisztán cukor az egész.
106,5 pont - 1800 ft/ kg
A csokik között alighanem ez egyik legismertebb brand. A lila tehén szaloncukrokat is gyárt, méghozzá egy rakat különböző ízesítésben. A csoki kifejezetten vastag réteggel fogja körbe a marcipános tölteléket. Ízre színtiszta tejcsoki, ami nem émelyít és sokkal könnyedebb, mint egy átlagos bevonó. A marcipán íze nem a legintenzívebb, mégis könnyedén a csoki felé kerekedik.
133,5 pont - 5711 ft/ kg
Egy zacskónyi aranyszínű fóliába zárt szaloncukor, amit a LIDL polcain találhatunk meg. Ízre a csoki extra erős étcsokis aromát rejt, ami mögött a marcipán leginkább csak elbújhat. Utóízében megjelenik egy mandulás pillanat, de hirtelen átcsap veszettül vacak, gagyi ízvilágba. Erősen émelyítő, aminek valószínűleg a nem csekély cukortartalom is oka lehet.
108 pont - 1860 ft/ kg
A Penny által terített szaloncukron egy két kézzel könyöklő, enyhén elbambuló angyalkát látunk. Kibontás után, ha megillatozzuk, akkor konkrétan semmit nem érzünk, ennél a belvárosi hegyi levegő is zamatosabb. Kóstolva megjön a csoda, egy kifejezetten édes és marcipánmentes ízvilág, amiben a csoki talán a legjobb pont.
101 pont 359 ft/ kg (akciós volt)
Áldozzunk rá kicsit többet a büdzséből, ha teljessé akarjuk varázsolni a karácsonyi hangulatot a szaloncukor ízével. A képzeletbeli dobogóra a vakteszt során a Stühmer, a Milka és a Szamos kimértje került fel. Őket szorosan a Gourmet követi, melyet az ALDI és a Szamos közösen alkotott meg.
Abban az esetben, ha szeretnénk elkerülni a fancsali arcokat, miközben lelkesen bontjuk az ajándékokat és a cukrokat, akkor messziről kerüljük a Glória nevezetű tömegpusztító fegyvert. Ez minden elemével büntetéssel egyenértékű, silány minőség nagyon.
Az arany középutat a LIDL Sweet Home márkája nyújtja. A legtöbb kimérős nagyjából egy szinten mozgott, a westendes, a pennys és az ALDI verziója eléggé egy ligát képvisel, azaz a kompromisszumokkal elfogadható.
Helyezések:
1. Stühmer
2. Milka
3. Szamos
4. Gourmet (Aldi-Szamos)
5. Sweet Home
6. Kimért westendes
7. Kimért aldis - Kimért pennys
8. Diabon
9. Glória
10. Kimért kisboltos
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.