Egy biztos: mindig célravezető még azelőtt megnézni az egységárat, hogy az adott terméket betennénk a kosárba vagy a bevásárlókocsiba. A megfelelő tájékoztatás érdekében ugyanis a termékek eladási és egységárát minden esetben fel kell tüntetni a terméken, annak csomagolásán vagy a közvetlenül az árucikk mellett elhelyezett egyedi árkiíráson, illetve a fogyasztó számára könnyen hozzáférhető árjegyzéken. Az eladási árat mindig kötelező kiírni, az egységárat csak akkor, ha az nem egyezik meg az eladási árral. Mindez megkönnyíti a különböző kiszerelésű, de azonos célú termékek árának összehasonlítását a vásárlók számára.
A tartós élelmiszereknél általában megéri a nagyobb kiszerelést megvenni, persze csak akkor, ha a szavatossági idő lejárta előtt el is fogyasztjuk az ételt.
Itt már nem ilyen egyértelmű a helyzet. A termetesebb flakonban lévő étolaj literenkénti ára sokszor többre jön ki, mint a kisebb kiszerelésűé, ezért az olajvásárlásnál mindig érdemes kiszámolni az egységárat. A praktikusságáról nem is beszélve: amikor mondjuk a rántottához szeretnénk egy keveset a serpenyőbe önteni, bizony meggyűlhet a bajunk a hatalmas flakonnal.
Az alkoholmentes italoknál szinte mindig megéri a nagyobb dobozt a kosárba tenni, míg az alkoholosaknál már nem árt az óvatosság.
A tejtermékek közül ezt szívesebben vesszük poharas, mint vödrös kiszerelésben. Persze ez nem véletlen, hiszen a kisebb műanyag poharat egyrészt könnyebb a hűtőben tárolni, másrészt így kevésbé romlik meg az áru.
Bizonyos termékeknél – például egyes porállagú mosószereknél – valóban jobban járunk, ha a nagyobb kiszerelést választjuk, ám a folyékony tisztítóknál a nagyobb flakonban kínált szer sokszor drágább, mint a kisebb.
A nassolnivalók között is akad jó néhány, amelyiknél a kisebb kiszerelés jobban megéri. Ilyen néhány nápolyifajta, illetve a táblás csokoládék közül is sokszor a 100 g-osat érdemes megvásárolni, és nem a nagy, 300 g-os változatot.
Még több spórolási tippet és háztartási praktikát találasz a minden csütörtökön megjelenő Fanny magazinban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.