Kiderült az igazság a csokimikulásról, a karácsonyi időszak népszerű édességéről

A csokimikulások már ősszel megjelentek a boltok polcain, és a legegyszerűbb, üreges változattól a cukormenteseken át egészen az ízesített, töltött verziókig sokféle fajtát megtalálhatunk az üzletekben. Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon.
Hiába a nagy felhozatal, még mindig a legegyszerűbb, üreges, tejcsokis csokimikulás a legnépszerűbb, melyet az ét változat követ. A fogyasztói szokások úgy változtak az elmúlt évtizedben, hogy egyre többen keresik a minőségi, drágább csokimikulásokat, bár ez a trend az inflációnak köszönhetően megtorpant.
Szintén nő a különleges és a különféle mentes csokimikulások iránti kereslet is, és kis mennyiségben készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások is. A csokimikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik – olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közleményében.
Borítókép: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.